Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem volt papírja arról, hogy operaénekes

Gáti István és Gregor József a Don Pasqualéban

Sosem volt tagja az operaháznak, sőt még csak papírja sem volt arról, hogy operaénekes. Érettségije volt meg Kossuth-díja, bár azt sem azért kapta, amiért szerette volna. Mégis Gregor József volt a valaha élt legnagyobb magyar buffo basszus. Nyolc évvel ezelőtt ezen a napon hunyt el.

2 Tovább

Gruberova a kínpadon

Edita Gruberova egy korábbi előadásban

Nagy várakozás előzte meg Edita Gruberova entrée-ját Donizetti Boleyn Anna című operájában. A koloratúrszopránok királynője tegnap este lépett fel a Müpában. Nem bírtuk végighallgatni egy ekkora hang halálát.

1 Tovább

Kertész István volt Dvořák első apostola

Este Mozart Requiemjét vezényelte. Másnap belefulladt a Földközi-tengerbe, Tel-Aviv Herzliya negyedében. Tavasz volt, a tehetséges és sikeres fiatal karmester előtt fényes jövő állt. Kertész István ma lenne 84 éves.

0 Tovább

Jön a koloratúrszopránok királynője

Negyvenöt évvel ezelőtt debütált a Sevillai borbély Rozinájaként. Azóta valamennyi szerepben egyedit és eredetit alkotott. Donizetti Lammermoori Luciája, Verdi Traviatája, Bellini Normája mérföldkőnek számít az ő értelmezésében. Edita Gruberova hamarosan velünk is megünnepli színpadon töltött majd' fél évszázadát.

0 Tovább

A szerelem széles skálán mozog

Az opera a szerelem műfaja. Általában arról szól, hogy a tenor szerelmes a szopránba, jó esetben viszontszeretik, ám mindig közéjük áll valaki, rendszerint a bariton, és minden szép álmot szertetép. A szerelmespár erre rendszerint duettben tör ki, hogy hangot adjon érzelmei aktuális állapotának. A sommás meghatározás a múlt század tenoristájától, Leo Slezaktól ered. Valentin-napra Figaro az operairodalom legszebb szerelmes duettjeiből szemezgetett.

0 Tovább

Milyen képet vágott volna Bruce Willis, ha Callas a kék díva hangja?

Luc Besson filmje, Az ötödik elem (The Fifth Element, 1997) a '90-es évek végének egyik legnagyobb költségvetésű mozija, ha igaz, csekély kilencven millió dollárból forgatták. Sikerét nagyrészt a látványos effekteknek köszönhette, amik mára jócskán veszítettek varázsukból. Hogy még ma is nézhető, az a film ironikus hangvételének, még inkább a zenéjének köszönhető, amit Eric Serra, Besson kedvenc komponistája jegyez. A díva dala és tánca a film egyik meghatározó jelenete. Ki énekli az áriát és melyik operából való?

1 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek