Fischer Ádám a milánói Scalában vezényel

Fischer Ádám vezényletével, Peter Stein rendezésében mutatja be a milánói Scala A varázsfuvolát a következő évadban olyan világsztárokkal, mint Plácido Domingo és Anna Netrebko.

0 Tovább

Orbán Viktor is A teremtéssel indította az új évet

Purcell kórus (Fotók: Posztós János / Művészetek Palotája)

Nekünk is van újévi koncertünk, nem csak a bécsieknek. Fischer Ádám 2008-ban teremtette meg a hagyományt a Müpában. Pár év kihagyás után most megint ő állt a karmesteri pulpituson. Osztrák-Magyar Haydn Zenekara élén A teremtéssel nyitotta meg a 2015-ös esztendőt.

0 Tovább

Misét celebrált Fischer Ádám

Illusztráció korábbi előadásból

A Parsifal 2006-ban, az akkor induló Wagner-napok keretében debütált a Müpában. Zenekar, kórus, rendezés, szólisták és karmester összművészete a legfrissebb felújításban olyan jól működött, hogy leomlott a fal színpad és nézőtér között. Nem operaelőadáson voltunk, hanem szertartáson.

2 Tovább

Mit kezdjünk Wagner nacionalista dumájával?

Sebestyén Miklós, Bo Skovhus, James Rutherford, Klaus Florian Vogt

Fotók: Művészetek Palotája

Kényes mű Wagner Meistersingere. Annyi nacionalista marhaságot hordanak össze benne, hogy nincs az a karmester és rendező, aki szó nélkül elmehetne mellette. Momentán sehol Európában, Magyarországon meg pláne. Kritika az opera premierjéről.

1 Tovább

Van-e humora Wagnernek?

Jelenet egy 2007-es Glydebourne-i előadásból

A humort nehezebb megmutatni, mint a tragédiát - vallja Fischer Ádám, a Budapesti Wagner-napok házigazdája és karmestere, aki Wagner egyetlen vígoperájával nyitja meg az idei, immár Duna-parti Bayreuthként aposztrofált ünnepi játékokat. Wagnernek ebben az operájában sikerült elszakadnia a germán mitológia istenektől és hősöktől hemzsegő világától: egészen normális emberek hétköznapi hülyeségeiről, csetlései-botlásairól mesél.

A karmesterrel az élen az előadás világsztárjai, Annette Dasch, James Rutherford, Eric Halfvarson, Klaus Florian Vogt és Sebestyén Miklós mesélnek arról, milyennek látják Wagner humorát. Kiderül, hogy a megalomán operaszerzőnek van egy melegszívű, emberi arca. Wagner a nürnbergi cipészt, ötvöst, szűcsöt, bádogost, péket, szatócsot, szappanfőzőt és többi mesterembert von Stolzinggal együtt szeretettel ábrázolja, miközben - amúgy mellékesen - művészet és valóság súlyos kérdését boncolgatja. A zongorás főpróbán jártunk.

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek