Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mennyit keresett Mozart és Beethoven?

A zenészeket nem sokra becsülték a 18-19. század fordulóján, de a kiemelkedő teljesítményeknek mindig akadtak rajongói. Az olasz énekeseket, a virtuóz hangszerszólistákat és a zeneszerzőzseniket előbb-utóbb anyagilag is elismerték. Haydn jórészt még bérből és fizetésből élt, Mozart és Beethoven viszont már független művész volt.

0 Tovább

Dalnokverseny a 21. században

Manapság két német énekes a világ legkeresettebb Wagner-hőstenorja: Jonas Kaufmann és Klaus Florian Vogt. A 200 éves jubileum apropóján mindketten előrukkolnak egy-egy Wagner-szólóalbummal, adta hírül a klassikakzente. Vogt lemeze már kapható, Kaufmanné a napokban jön ki. Mindkét énekes a nem túl bonyolult Wagner címet adta lemezének, és akadnak átfedések is a választott áriák között.

1 Tovább

Bartók egy iránytű

Fotók: Hajdú D. András [origo]

Csajkovszkij, Dvořák, Beethoven, Schubert, Mozart után a hatodik zenei maratont február 3-án, vasárnap Bartók Bélának szenteli a projekt atyja és kivitelezője, Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar. Az eseménynek, ahogy eddig is, a Művészetek Palotája ad otthont. Tizenegy koncerten jobbnál jobb előadók, köztük gyerekek, gondosan válogatott darabokon keresztül igyekeznek közelebb vinni a hallgatóságot Bartók könnyűnek semmiképpen, ám izgalmasnak annál inkább nevezhető nyelvéhez.

0 Tovább

Sir Rattle leckét adott demokráciából

A Felvilágosodás Korának Zenekara Sir Simon Rattle bábáskodása mellett a tökéletessel határos koncerttel ajándékozta meg a magyar közönséget hétfő este a Művészetek Palotájában. Mozart három utolsó, amúgy szinte agyonjátszott szimfóniáját a komponista kimeríthetetlen dallaminvenciójához méltó fantáziával és részletgazdagsággal keltette életre. Nem mellesleg leckét kaptunk demokráciából is.

0 Tovább

A lélek intim naplója

A tíz legjobb Téli utazás. Úgy hangzik, mintha wellness ajánlatokat gyűjtöttem volna össze. De ehhez nem kell sífelszerelés, mégis cidrizik test és lélek rendesen. A végén garantáltan nem vár se jakuzzi, se masszázs, se szauna. Ez összetör, meggyötör, kicsinál. Mert Schubert Winterreise (Téli utazás) dalciklusa olyan. És minél érzékenyebb az előadó, annál inkább. Íme, a tíz legjobb. Csak erős idegzetűeknek.

4 Tovább

Marianelli zenéje kelti életre az új Anna Kareninát

Anna Karenina szerepében Keira Knightley

A héten érkező Anna Karenina zenéjének Oscar-jelölése nem okozott nagy meglepetést, a pisai születésű zeneszerző, Dario Marianelli már első hollywoodi munkáival felhívta magára a figyelmet. 2005-ben egyszerre három nagy vállalkozáshoz is ő szolgáltatta a zenei hátteret: Terry Gilliam Grimmjéhez, James McTeigue V, mint vérbosszújához, valamint Joe Wright Büszkeség és Balítéletéhez.

0 Tovább

Puska helyett klarinét

Dudamel és a Simon Bolivar zenekar

Az USA legrégebben működő klasszikus zenei magazinja, a Musical America 1960 óta minden évben megválasztja az Év muzsikusát. 2013-ban ezt a hangzatos címet a fiatal venezuelai karmester, Gustavo Dudamel nyerte el. Indoklásában a zsűri Dudamel karizmáját, a zenei képzés támogatásában való fáradhatatlan részvételét és zenei kifejezőerejét emelte ki.

0 Tovább

Kortárs zene, nem fog fájni

Zygmunt Krauze, Ligeti György, Andrzej Krzanowski, Witold Lutoslawski zenéi szólalnak meg január 26-án este a Művészetek Palotájában rendezett kortárs Mini-Fesztiválon, a Wrocławi Leopoldinum Kamarazenekar tolmácsolásában. A karmester az osztrák Ernst Kovacic, aki a karmesteri pálca mellett a hegedűvonót is köztudottan igen profin forgatja.

0 Tovább

Verdi gondolt a kiöregedett operaénekesekre

Dustin Hoffmann 75 évesen debütál rendezőként. A héten mutatják be a magyar mozik első filmjét, a Kvartettet, amelynek témája - talán nem véletlenül - az öregség, annak is egy speciális formája: egykori sztárok, ünnepelt operaénekesek küzdelme a feleslegessé válás érzésével. A sztorit Ronald Harwood, Az öltöztető és A zongorista Oscar-díjas szerzője szolgáltatja. Ő írta Szabó István Csodálatos Júliájának forgatókönyvét is.

0 Tovább

Zombik az Operában

"Richard Wagner misztikus művének 1841-es, párizsi "ősváltozatát" ebben a formában még soha, senki nem láthatta és hallhatta. Lenyűgöző látvány, friss látásmód és világsztárok". Ezzel a marketing dumával etetett meg az Operaház, persze, hogy lelkesen és mérhetetlen várakozással ültem be az előadásra. A várakozás nagyságával azonban csak a csalódás mértéke vetekedhet.

4 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek