Wagner ihlette a Hobbit zenéjét is

Howard Shore A Gyűrűk Ura fantasyszériához komponált soundtrackjével bevonult a filmtörténetbe, így aztán nem volt kérdés, hogy a várva várt Hobbit zenei aláfestésére ismét csak őt fogják felkérni. Ahogy az előzőt, ezt is Wagner vezérmotívum technikája ihlette. A KlassikAkzente komolyzenei oldalon olvastuk.

0 Tovább

Hárman hajóztak el három nap alatt

Charles Rosen (lapoz) és Elliot Carter kortárs zeneszerző

A klasszikus zene meghatározó egyéniségei közül hirtelen sokan mentek el a napokban. Szürkerévben hajóra szálltak, és remélhetőleg úgy voltak vele, mint Tolkien hősei, érezték, amint a szürke esőfüggöny ezüstös fátyollá válik és felgördül, és fehér partot láttak, azon túl meg tágas zöld mezőt a fölragyogó napsütésben. Charles Rosen pianista zenetörténészre, Lisa Della Casa és Galina Visnyevszkaja dívákra emlékezünk.

0 Tovább

Kékszakállú perverz nyeresége

Egymást követő három este mutatta be Fischer Iván a Budapesti Fesztivál Zenekar élén a Művészetek Palotájában Bartók Béla két remekét, A csodálatos mandarint és A kékszakállú herceg várát. Utóbbiban a két szólista, Szántó Andrea és Perencz Béla minden idők legjobb sorspárosát alakította vasárnap este.

4 Tovább

A léhaság útja

Cocteau, Gide, Matisse, Picasso a barátja volt, Coco Chanel pedig a szeretője. Izgalmas és sikeres életet élt, a huszadik századi zeneszerzők közül ő volt a legnagyobb hatással a korára. Zongoristaként és karmesterként is elismerték. 130 éve született Igor Sztravinszkij (1882-1971).

0 Tovább

Judit nem tud bejutni a férfiszívbe

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar december 9. és 11. között, három egymást követő estén szólaltatja meg Bartók Béla Kékszakállúját a Művészetek Palotájában. A címszerepet Perencz Béla, Juditot a mannheimi Nemzeti Színház kivételesen szép hangú mezzoszopránja, Szántó Andrea énekli. A művésznővel egy budapesti szálloda halljában beszélgettünk.

0 Tovább

Három magyar jelölt a Grammy klasszikus zenei kategóriáiban

A Budapest Music Center (BMC) Ligeti-cd-je, a Budapesti Fesztiválzenekar legújabb Mahler-felvétele és Schiff András egy Bach-lemeze is jelölést kapott a 2013-as Grammy-díjra a klasszikus zenei kategóriákban.

1 Tovább

Szétszedi és újra összerakja

A crossover, a zenei műfajok keresztezése nálunk a komolyzenei körökben a gagyi szinonimájaként használatos. Általában olyan magasan iskolázott zenészek menedéke, akik a könnyebbik utat választják és klasszikus zenei elemek felhasználásával látványos, de sokszor igen kétes értékű produkciókat hoznak létre. A crossover színvonala minden esetben az előadó szellemi kvalitásának tükre. A műfaj egyik megteremtője a ma 78 éves Jacques Loussier, francia pianista és komponista, aki nagy klasszikusok megjazzesítésével szerzett magának soha el nem múló érdemeket.

0 Tovább

Ha nem vagyunk hatásvadászok, meg fogunk dögleni

Nem lehet nem tudomást venni róla. Havasi Óriásplakát Balázs hidrogénszőke, műgonddal borzolt sérója, hamis Mona Lisa-mosolya és műhóval behintett télikabátja sokak számára sokat ígér: olyat, amilyet még sose láttak, amilyet még sose hallottak. Lehet-e olyasvalakivel versenyezni, aki egy perc alatt ötszázszor üti le ugyanazt a billentyűt?

16 Tovább

Bach zenéje nélkül nincs advent

Johann Sebastian Bach zenéje nem tud elavulni. Ahogy muzsikája túlmutat a barokk határain, kantátái is messze túlmutatnak a protestáns vallásos érzület puszta illusztrálásán. Mai füllel, abszolút zeneként hallgatva meditációs objektumként is kiválóan működik. Az egyházi év az adventi kantátákkal veszi kezdetét, hívőnek és hitetlennek egyaránt jó kiindulópont lehetet ahhoz, hogy hallgatásával ünnepi hangulatba kerüljön. Bach zenéjével várjuk a karácsonyt.

0 Tovább

A japán kontratenor lenyomja az orrhangorgiát

Mera Josikazu japán kontratenor 1971-ben született. Hangterjedelme három és fél oktáv. Klasszikus és tradicionális japán zene mellett számtalan műfajban megmutatta magát. Gyerekkorában popénekesnek készült, de később Bach muzsikája elcsábította.

2 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek