Help Sales ÁSZF

Muszáj lerohanni Lengyelországot?

Wagner hatása a filmzenére meghatározó, ha 100 évvel később születik, biztos bezsebel egy-két Oscart. Végül is opera és mozi közeli rokonságban állnak. Ahogy Tan Dun mondja, aki mindkét műfajban otthonosan mozog, és a Tigris és Sárkányért Oscart is kapott: az opera a film múltja, a film az opera jövője.

0 Tovább

Egy dallam forgat fel egy országot

Tan Dun a vizen dobol

Az 1957-es születésű kínai zeneszerző, Tan Dun a 70-es évek óta számos operát és zenekari művet alkotott, világhírűvé mégis a Tigris és Sárkány Oscar-díjas filmzenéje tette. Darabjaiban olyan szokatlan hangszereket is megszólaltat, mint a kő, a papír vagy éppen a víz. Zenéje egyszerre organikus és szinkretikus: kelet és nyugat, hagyomány és újítás, opera és film találkozása a kottapapíron és a színpadon. A közelmúltban az UNESCO jószolgálati nagykövetévé nevezték ki.

0 Tovább

Marianelli zenéje kelti életre az új Anna Kareninát

Anna Karenina szerepében Keira Knightley

A héten érkező Anna Karenina zenéjének Oscar-jelölése nem okozott nagy meglepetést, a pisai születésű zeneszerző, Dario Marianelli már első hollywoodi munkáival felhívta magára a figyelmet. 2005-ben egyszerre három nagy vállalkozáshoz is ő szolgáltatta a zenei hátteret: Terry Gilliam Grimmjéhez, James McTeigue V, mint vérbosszújához, valamint Joe Wright Büszkeség és Balítéletéhez.

0 Tovább

Wagner ihlette a Hobbit zenéjét is

Howard Shore A Gyűrűk Ura fantasyszériához komponált soundtrackjével bevonult a filmtörténetbe, így aztán nem volt kérdés, hogy a várva várt Hobbit zenei aláfestésére ismét csak őt fogják felkérni. Ahogy az előzőt, ezt is Wagner vezérmotívum technikája ihlette. A KlassikAkzente komolyzenei oldalon olvastuk.

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek