Help Sales ÁSZF

Megfogadtam, hogy nem leszek áldozat

Fotók: Nánási Pál

Arra kérte első férjét, hogy ha cikinek érzi a hangját a színpadon, lője le. Rost Andrea azon kevesek egyike, aki úgy tudott nemzetközi karriert felépíteni, hogy közben nem darálta be az operaipar. Mindig volt türelme kivárni, míg megérik egy szerepre. Puccini Pillangókisasszonyát nála érzékenyebben jelenleg senki nem tolmácsolja egész Európában, pedig csak most debütált vele az Operaházban. Az énekesnő mostanában többet lép fel itthon, így tudtunk vele beszélgetni. Szerinte a budapesti Operaház nincs fent a nemzetközi térképen, a buddhizmus pedig nem fosztotta meg katolikus hitétől.

2 Tovább

Rost Andrea betegen is sokkol

Fotók: Margitszigeti Szabadtéri Színpad

Arra számítottam, hogy a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon populáris giccsparádét rittyentenek Puccini Pillangójából, amely természeténél fogva amúgy is pengeélen táncol a szentimentális könnyzacskópukkasztás és a lélekemelő katarzis között. Rost Andrea és Andrea Caré, illetve az Operaház zenekara Héja Domonkossal a karmesteri pulpituson azonban már az első tíz percben porig rombolt minden előítéletet.

1 Tovább

Turandot a mikróban

Fotó: Herman Péter

Az Operaház mostanság egyre sűrűbben porolja le Kovalik Balázs 1997-es Turandot-rendezését, a 2009-es, majd a 2012-es rehabilitáció után ismét felmelegítette a jégszívű hercegnő sztoriját. Biztos oka van rá. Színházként még mindig meglepően jól működik, a zenei előadásmódot azonban kicsipkézte az idő vasfoga. Vasárnap meghallgattam.

1 Tovább

A szerelem széles skálán mozog

Az opera a szerelem műfaja. Általában arról szól, hogy a tenor szerelmes a szopránba, jó esetben viszontszeretik, ám mindig közéjük áll valaki, rendszerint a bariton, és minden szép álmot szertetép. A szerelmespár erre rendszerint duettben tör ki, hogy hangot adjon érzelmei aktuális állapotának. A sommás meghatározás a múlt század tenoristájától, Leo Slezaktól ered. Valentin-napra Figaro az operairodalom legszebb szerelmes duettjeiből szemezgetett.

0 Tovább

Tehetséggondozás vagy kizsákmányolás?

Jackie Evancho (ejtsd: ívejnkou) 2000-es évjáratú kislány, akit Amerikában ma a crossover egyik legnagyobb sztárjaként tartanak számon. Nyolc évesen debütált egy helyi tehetségkutató versenyen, ahol második helyezést ért el, lekörözve a húszéves operaénekes jelöltet.

2 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek