Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Násztáncot járt a karmester

Fotók: Művészetek Palotája, Kotschy Gábor

Giovanni Antonini, aki az Il Giardino Armonico együttes élén a historikus játékmód egyik fenegyereke, szólistaként (remek blockflőtés) és karmesterként is extravaganciájáról híres. Vezénylés közben testének minden porcikáját mozgósítja, sajátos násztáncot lejt, lábujjhegyen pipiskedik, aztán szinte szteppel, lemegy guggolásba, frakkjának fecskefarka energikus kalligráfiákat rajzol a karmesteri pulpitus felületére. Beethovent és Schumannt dirigál, olasz virtussal, saját szájíze szerint. Sol Gabetta egy húron pendül vele, mint megidézett dzsinn a mesterével.

0 Tovább

Az a rossz zenész, akinek nincs fantáziája

Fotó: Decca, David Ellis

Giovanni Antonininek, a barokk zene rockereiként elhíresült Il Giardino Armonico karmesterének még mindig van mondanivalója a régizene területén, de már a romantikához is megtalálta a kulcsot. Csütörtökön a Müpában lép fel Sol Gabetta csellistával és a Bázeli Kamarazenekarral. Interjú.

0 Tovább

Cecilia Bartoli romantikus forradalma

Végre nem szólólemezzel, hanem egy teljes operával jelentkezik Cecilia Bartoli. Ráadásul azt ígéri, új életet lehel a csontig rágott Bellini-operába, a Normába. A művésznő szokásához híven komoly forráskritikai munkát végzett, amelyben segítségére volt Giovanni Antonini, az előadás karmestere. A felvétel sikerét olyan további nagy nevek biztosítják, mint Sumi Jo, Michele Pertusi, John Osborn és a dinamikus La Scintilla zenekar.Ha elolvasta a cikket, nyerjen jegyet a Müpába!

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek