Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A kontratenor őrületbe kergette a közönséget

David DQ Lee / Fotó: Pat Zranujit

Händel Orlandójának közönsége fanyalogva távozott a londoni King's Theatre-ből 1733. január 27. fagyos éjszakáján. Pedig a premieren a címszerepet az ügyeletes sztárkasztrált, Senesino énekelte, igaz, duzzogva, mert a komponista csak három áriát szentelt neki. Na de milyet! Még a vokálakrobata sem ismerte fel, hogy az Orlando zenei anyaga túlmutat a műfaj sztereotip keretein. Bár maga a sztori bugyutácska, nem számít, mert a figurák zenei nyelve elég árnyalt és izgalmas ahhoz, hogy közel 300 év múltán is élményt, akár katarzist okozzon.

1 Tovább

Hiányzik a bátorság a komolyzenei világból

Jean-Christophe Spinosi egész testével dirigál, bármilyen zenéhez nyúl, átjárja az elektromosság. Eszement tempókat diktál, és együttese, az Ensemble Matheus valóra is váltja ritmikai elképzeléseit, írtuk róla nemrég. A régizene fenegyereke most a Budapesti Tavaszi Fesztivál vendége, Händel Orlandóját dirigálja bandája élén vasárnap este a Zeneakadémián.

0 Tovább

Barokk zene 250 ezer watton

Jean-Christophe Spinosi karmester és hegedűművész egy személyben. Barokk specialistaként tartják számon, pedig Mozartot, Rossinit, sőt Ravelt és Sosztakovicsot is eredeti módon szólaltatja meg. Portré.

1 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek