Help Sales ÁSZF

Nincs jobb, mint egy fenségesen perverz szerep

Több mint nyolc évvel ezelőtt lépett fel utoljára a bécsi Staatsoperben a kivételes tehetségű, öntörvényű francia szoprán, Patricia Petibon. Tegnap volt a nagy visszatérés, Petibon Jules Massenet Manonjaként gondoskodott róla, hogy az opera ne poros múzeum, hanem kortárs performansz legyen.

0 Tovább

Utálja az operát? Ezt hallgassa meg!

Ha van ária, amely annak is ismerős, aki még sosem hallott operát, az a Lascia ch'io pianga Händel mester tollából. Bemutatjuk a világ leghíresebb áriáit. Íme sorozatunk első része.

4 Tovább

Nem vagyok olyan rakoncátlan, mint Pippi

Űrhajós szeretett volna lenni, esetleg állatorvos vagy festőművész. Az operaszínpad számára William Christie fedezte fel. Patricia Petibon, a világhírű francia koloratúrszoprán a Tavaszi Fesztivál vendégeként a minap fergeteges koncertet adott a Müpában. A fellépés előestéjén többek között arról beszélgettünk vele, hogy bár sok barokk zenét énekel, kortársban gondolkodik; hogy tudatos-e a Harisnyás Pippire emlékeztető imidzse; lletve hogy az opera közönsége egyre öregszik, és ez nincs jól így.

0 Tovább

Lehullik róla minden címke

Első blikkre eklektikusnak és koncepciótlannak tűnt a program: nem értettem, mit keres egymás mellett Mendelssohn h-moll vonósszimfóniája, Britten szopránra írt Színvázlatai, Verdi e-moll vonósnégyese és a végén a keserédes desszert, Purcell Dido és Aeneasából Dido búcsúja. Aztán besétált Patricia Petibon és minden megvilágosodott.

0 Tovább

Tavaszi szél zenét áraszt

Noha a meteorológiai tavasz már szerdán beköszöntött, a tél még visszaharap. Lehet hófúvás, jég, mínuszok. De a Budapesti Tavaszi Fesztivál ma akkor is elkezdődik, ha piros hó esik. Figaro néhány számára kedves programot ajánl a nagyérdemű figyelmébe.

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek