Fotók:Kotschy Gábor / Müpa
A Müpában hagyománnyá váltak a január 1-i újévi koncertek. Idén Haydn oratóriumát, Az évszakokat szólaltatta meg az Orfeo Zenakar és a Purcell Kórus. A karmesteri dobogón a régizene egyik nagy ikonja, René Jacobs állt.
Fotók:Kotschy Gábor / Müpa
A Müpában hagyománnyá váltak a január 1-i újévi koncertek. Idén Haydn oratóriumát, Az évszakokat szólaltatta meg az Orfeo Zenakar és a Purcell Kórus. A karmesteri dobogón a régizene egyik nagy ikonja, René Jacobs állt.
A Karácsonyi oratórium J. S. Bach talán legnépszerűbb darabja. Ennek megfelelően az ötvenes évek óta számos lemezfelvételen rögzítették. Mint a legtöbb Bach-művet, ezt is nagyon könnyű vallásos tartalmától függetlenül "abszolút" zeneként hallgatni, már csak azért is, mert részben "paródia". Akár így, akár úgy, meghittséget teremt, és látványosan emelheti az ünnepi hangulatot. A Figaro szerint ezek a Karácsonyi oratórium legjobb előadásai.
Volt egy hosszú időszak, amikor orrba-szájba barokk zenét hallgattam. Sőt barokk operát. Nagy kedvencem volt Handel Giulio Cesare című míves darabja, amely a műfaj valamennyi jellegzetes vonását a legmagasabb színvonalon vonultatja fel.
René Jacobs 1991-es felvételét még ma is előveszem, és meghallgatok belőle egy-egy felvonást, olykor csak egy áriát, és elégedetten konstatálom, hogy bár az óta számos fantasztikus interpretációja született, azt a tüzet, ami ebből árad, egyik sem tudta kioltani.
Utolsó kommentek