Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem a zongora a szenvedélyem

Jevgenyij Koroljov zongoraművész szereti megfigyelni, hogy változik a fény. Bach zenéjét szerinte nem lehet elrontani, Mozarté viszony sérülékeny. Ízig-vérig orosz lélek, azaz szélsőséges és szabad egyszerre. A pálcikaemberke ismét eljön, hogy elbűvöljön bennünket zongorajátékával, és két különböző koncerten is fellép a Zeneakadémián. Telefoninterjú.

2 Tovább

Megfogadtam, hogy nem leszek áldozat

Fotók: Nánási Pál

Arra kérte első férjét, hogy ha cikinek érzi a hangját a színpadon, lője le. Rost Andrea azon kevesek egyike, aki úgy tudott nemzetközi karriert felépíteni, hogy közben nem darálta be az operaipar. Mindig volt türelme kivárni, míg megérik egy szerepre. Puccini Pillangókisasszonyát nála érzékenyebben jelenleg senki nem tolmácsolja egész Európában, pedig csak most debütált vele az Operaházban. Az énekesnő mostanában többet lép fel itthon, így tudtunk vele beszélgetni. Szerinte a budapesti Operaház nincs fent a nemzetközi térképen, a buddhizmus pedig nem fosztotta meg katolikus hitétől.

2 Tovább

A régi meghal, vége, ilyen az élet

Tizennégy éves korában valaki azt mondta Steve Reichnek, hogy van egy szoba a házban, amit még nem látott. A zenei minimalizmus megteremtője később sem vacakolt Schönberggel és azóta is abban a szobában lakik. Szerinte az angolszász világ zenéje a jelen és 21. század zenéje.

Steve Reich Budapesten járt, a Zeneakadémián Rácz Zoltán és tanítványai adták elő legfontosabb műveit (kritikánk az estről erre olvasható). A Figaro a próbán forgatott és készített vele interjút. Nézze meg videónkat!

2 Tovább

Vágyunk a tragédiára

Fotók: Mudra László [origo]

Luxustermékké válhat-e a kultúra? Operaházba való-e az opera? Apu, azok miért énekelnek, miközben fojtogatják egymást? Április 28-án ritkán hallott Verdi-operával ünnepelhetjük a szerző születésének kétszáz éves jubileumát. Az Attila a Sanghaji Nagyszínház és a Művészetek Palotája közös produkciója. A bemutató előtt ellátogattunk a főpróbára, illetve Pier Giorgio Morandi karmesterrel és Káel Csaba rendezővel beszélgettünk.

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek