Az operavilág neves képviselői felháborodottan reagáltak arra, hogy az ír mezzoszoprán énekesnő, Tara Erraught múlt szombati szigetországi fellépése kapcsán a kritikusok (egytől egyig férfiak) nem az énekesnő színpadi teljesítményével, hanem testalkatával voltak elfoglalva.
A brit lapok vezető ítészei egyebek mellett a hihetetlen, idétlen és antipatikus (The Times), a testes (The Independent) és a tömzsi (The Guardian) jelzőket használták Erraughtra. A The Daily Telegraph kritikusa nehezen kezelhető testalkatról írt, míg a Financial Times újságírója, Andrew Clark jókora bébihájbatyunak titulálta az énekesnőt.
A Bajor Állami Operaház magánénekese Richard Strauss A rózsalovag című művében, Octavian szerepében lépett színpadra az idén 80. születésnapját ünneplő Glyndebourne Fesztivál nyitóelőadásán.
Az operavilág sztárjait felháborították a 27 éves előadót ért kritikák, és védelmükbe vették a feltörekvő tehetséget. "Hogyan érkeztünk el arra a pontra, amikor az opera már nem az éneklésről, hanem az előadók testalkatáról és külsejéről szól, különösen ha női énekesekről van szó?" – tette fel a kérdést a The Guardian honlapján Jennifer Johnstone mezzoszoprán énekesnő. "Eddig azt hittem, hogy Nagy-Britannia már túljutott azon a ponton, hogy a nőket másodrendű polgárokként kezelje, ám a szexizmus még nagyon is jelen van az országunkban, mindegy, mit próbálnak elhitetni velünk".
Alice Coote, Nagy-Britannia egyik legünnepeltebb operaénekese, aki maga is nagy sikereket aratott Octavian szerepében, nyílt levélben kelt a fiatal énekesnő védelmébe, és kijelentette, hogy az opera műfajában egyesegyedül a hang minősége számít. Coote egyenesen veszélyesnek titulálta, hogy manapság az énekesképzésben túl nagy hangsúlyt fektetnek a testedzésre és az énekesek formában tartására. Véleménye szerint a túlzásba vitt hasizomgyakorlatok akár káros hatással is lehetnek az éneklésre, amennyiben merevvé teszik a rekeszizmokat.
A dublini Ír Királyi Zeneakadémián (Royal Irish Academy of Music) végzett Erraught szóvivője szerint a fiatal énekes csak a zenére koncentrál, és nincs hozzáfűznivalója a kritikusok becsmérlő megjegyzéseihez. Az ifjú tehetség 2008-ban csatlakozott a Bajor Állami Operaházhoz, és 2011-ben tett szert nemzetközi hírnévre, amikor óriási sikert aratott Ravel A gyermek és a varázslat című operájának címszerepében.
Itt Rossinit énekel.
Utolsó kommentek