Takács-kvartett (fotó: Keith Saunders)
Csak egyszer hallható a Muzsikás és a Takács-kvartett világhírű Bartók-koncertje.
Takács-kvartett (fotó: Keith Saunders)
Csak egyszer hallható a Muzsikás és a Takács-kvartett világhírű Bartók-koncertje.
Gwendolyn Masin / Fotó: Kotschy Gábor
Báj, gyermeki elfogulatlanság, művészi temperamentum, erőteljes muzikalitás és technikai bravúr. Ezekkel a szavakkal írták le anno Geyer Stefi (1888-1956) csodagyerek hegedűst, aki játékával már tizenévesen elbűvölte Európát, Amerikát, na és Bartók Bélát, aki megfestette zenei portréját. A magyar származású Gwendolyn Masinre kvázi ugyanazok a jelzők illenek, mint a fiatal Geyer Stefire. Nemrég kétszer is fellépett Bartók I. hegedűversenyével, egyszer a Müpában (Teddy Abrams vezényletével és a MÁV Szimfonikusokkal), másodszor a szombathelyi Bartók Teremben.
Bartók Béla zenéjével és kedvenc sárga virágaival búcsúztatták Márquezt Mexikóváros Szépművészeti Palotájában. A múlt héten elhunyt író nemcsak rajongott Bartók zenéjéért, de a magyar zeneszerző hatása a regényeiben is kimutatható.
Lang Lang bebizonyítja, hogy Bartók és Prokofjev zenéjének vannak kapcsolódási pontjai a rockzenével.
Minap kihirdették az angol Gramophone klasszikus zenei magazin 2013-as díjazottjait. Az elmúlt 12 hónapban megjelent, több mint 800 klasszikus zenei felvétel közül hatvanhatot válogattak ki, amelyekből aztán a nemzetközileg is elismert zsűri választotta ki a győzteseket.
Báj, gyermeki elfogulatlanság, művészi temperamentum, erőteljes muzikalitás és technikai bravúr. Mindez együtt Geyer Stefi (1888-1956), a csodagyerek hegedűs. Játékával már tizenévesen elbűvölte Európát, Amerikát, na és Bartók Bélát, aki megfestette zenei portréját. Egy nő arcképe: D-Fisz-A-Cisz.
Osmo Vänskä (Fotó:Ann Marsden)
Bár azóta már két koncerten is megfordultam, még mindig a BFZ vasárnapi hangversenyélménye dolgozik bennem. Kalevi Aho Mineája, Bartók Béla I. zongoraversenye, illetve Prokofjev Rómeó és Júlia balettzenéjének keresztmetszete szólalt meg Osmo Vänskä finn vendégkarmester keze alatt.
Egymást követő három este mutatta be Fischer Iván a Budapesti Fesztivál Zenekar élén a Művészetek Palotájában Bartók Béla két remekét, A csodálatos mandarint és A kékszakállú herceg várát. Utóbbiban a két szólista, Szántó Andrea és Perencz Béla minden idők legjobb sorspárosát alakította vasárnap este.
Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar december 9. és 11. között, három egymást követő estén szólaltatja meg Bartók Béla Kékszakállúját a Művészetek Palotájában. A címszerepet Perencz Béla, Juditot a mannheimi Nemzeti Színház kivételesen szép hangú mezzoszopránja, Szántó Andrea énekli. A művésznővel egy budapesti szálloda halljában beszélgettünk.
Kedd este a Müpában az évadnyitó koncertet Kocsis Zoltán betegsége miatt Kovács János, a Magyar Állami Operaház első karmestere dirigálta. Beugrása frenetikusra sikeredett, Debussy Egy faun délutánja, illetve A tenger című "szimfóniája" után Bartók Kékszakállúját úgy szólaltatta meg, ahogy én még nem hallottam soha.
Utolsó kommentek