Vashegyi György maga mondja, hogy Gardiner köpönyegéből bújt elő. Az élménybeszámoló kritikusnak nincs könnyebb dolga, mint szembesíteni a tanítványt a mesterével.
Vashegyi György maga mondja, hogy Gardiner köpönyegéből bújt elő. Az élménybeszámoló kritikusnak nincs könnyebb dolga, mint szembesíteni a tanítványt a mesterével.
Annak idején lelkesen vettem meg Mozart összes zongoraversenyét John Eliot Gardinerrel és bandájával (The English Baroque Soloists). A zongoránál, pardon, a fortepianónál akkor is Malcolm Bilson ült. Most Vashegyi György és az Orfeo Zenekar kísérte az idős mestert a Zeneakadémia pódiumán a Fischer Annie emlékére rendezett Mozart-Haydn-esten.
A hetvennyolc esztendős amerikai zongorista, Malcolm Bilson a historikus játékmód egyik legendás úttörője. A 18. század végén, illetve a19. század elején született zeneművek specialistája, a fortepiano nagymestere. Ez az a hangszer, amelyen a klasszicizmus és a korai romantika nagyjai vagy épp elfeledett zeneszerzői maguk is játszottak, és amelyre zongoradarabjaikat komponálták.
Fotók:Kotschy Gábor / Müpa
A Müpában hagyománnyá váltak a január 1-i újévi koncertek. Idén Haydn oratóriumát, Az évszakokat szólaltatta meg az Orfeo Zenakar és a Purcell Kórus. A karmesteri dobogón a régizene egyik nagy ikonja, René Jacobs állt.
Jeffrey Thompson és Szutrély Katalin
Fotók: Operaház
Jó évjárat volt az 1733-as, már ami az operatermést illeti. Händel az Orlandóval, Pergolesi a La serva padronával, Rameau a Hippolyte et Aricie-val jelentkezik. Slágerdarabok, melyek - a historikusoknak hála - máig a barokk repertoár megbízható darabjainak bizonyulnak. Utóbbi tegnap este debütált az Operaházban Vashegyi György vezényletével, Káel Csaba rendezésében.
Január 1-én a Művészetek Palotájában lassan hagyománnyá váló újévi koncertet a Bach bűvöletében élő, 79 éves Helmuth Rilling vezényli. Ez úttal Haydn Évszakok című oratóriumát szólaltatja meg a Purcell Kórus, az Orfeo Zenekar és neves szólisták közreműködésével. Villámportré.
Utolsó kommentek