Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar idén augusztusban visszatért New Yorkba és a zenekar jubileumi, harmincadik évadát a Le Nozze di Figaro előadással nyitotta meg. A koncertszínházi produkciót, amely organikus egységet teremt a zene és színház között, az igényes helyi közönség hangosan ünnepelte; az előadás elvarázsolta az egyébként szigorú kritikusokat is.

A New York Post szerint „Mozartjuk egész egyszerűen őrült jó volt”, a nj.com szerint az előadás legnagyobb ereje a „végig jelen lévő forma és stílusgazdagság”. A Bachtrack az előadást egyszerre „frissnek és jókedvűnek nevezte”, az Opera World pedig Fischer Iván „lezsersége” mellett Szakács Györgyi jelmezeire hívja fel a figyelmet: „a jelmezek olyan könnyedséget sugároztak, mintha az előadást éppen ott és akkor hozták volna létre”.

„A zenei produkció egészen különleges volt. Fischer Iván vezetésével az elmúlt harminc évben a Budapesti Fesztiválzenekar a nemzetközi zenei élet egyik legelismertebb szereplőjévé vált. Ezt bizonyítja a vasárnapi ruganyos, ragyogó és áttetsző Figaro előadás is” - írja a New York Times hasábjain Anthony Tommasini kritikus. A New York Times szerint egyébként a Figaro – csakúgy, mint két évvel korábban a Don Giovanni – „a New York-i operaszezon fénypontja volt”.

MTI

Mi az előadásról korábban itt írtunk.

Fischer Ivánnal készült interú.