Sztrájkfelhívást tett közzé szombat estére, Verdi Falstaffjának bemutatójára az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezete (ODFSZ). (Az Operaház azóta közleményt adott ki arról, hogy a bemutatót megtartja.)
Sztrájkfelhívást tett közzé szombat estére, Verdi Falstaffjának bemutatójára az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezete (ODFSZ). (Az Operaház azóta közleményt adott ki arról, hogy a bemutatót megtartja.)
Fotók: Margitszigeti Szabadtéri Színpad
Arra számítottam, hogy a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon populáris giccsparádét rittyentenek Puccini Pillangójából, amely természeténél fogva amúgy is pengeélen táncol a szentimentális könnyzacskópukkasztás és a lélekemelő katarzis között. Rost Andrea és Andrea Caré, illetve az Operaház zenekara Héja Domonkossal a karmesteri pulpituson azonban már az első tíz percben porig rombolt minden előítéletet.
Halász Péter karmester váltja Héja Domonkost az Operaház megbízott főzeneigazgatói székében, Héja első vendégkarmesterként működik majd tovább. A főzeneigazgatói posztra hamarosan pályázatot írnak ki.
Jeffrey Thompson és Szutrély Katalin
Fotók: Operaház
Jó évjárat volt az 1733-as, már ami az operatermést illeti. Händel az Orlandóval, Pergolesi a La serva padronával, Rameau a Hippolyte et Aricie-val jelentkezik. Slágerdarabok, melyek - a historikusoknak hála - máig a barokk repertoár megbízható darabjainak bizonyulnak. Utóbbi tegnap este debütált az Operaházban Vashegyi György vezényletével, Káel Csaba rendezésében.
Tegnap mutatták be a Magyar Állami Operaház első reklámfilmjét, amely akár az utolsó is lehetne. Itt kellene megállni. Kit akar megszólítani és mi az üzenete?
Fotó: Herman Péter
Az Operaház mostanság egyre sűrűbben porolja le Kovalik Balázs 1997-es Turandot-rendezését, a 2009-es, majd a 2012-es rehabilitáció után ismét felmelegítette a jégszívű hercegnő sztoriját. Biztos oka van rá. Színházként még mindig meglepően jól működik, a zenei előadásmódot azonban kicsipkézte az idő vasfoga. Vasárnap meghallgattam.
A Magyar Állami Operaház első karmestere szerint az opera nem luxus, sokkal inkább létszükséglet, és bár pacifistának tartja magát, mégis sokszor kénytelen ordítozni. Képes-e egy zenekar karmester nélkül játszani? Hogyan szúrta magát homlokon Solti György? Mit tegyen a tériszonyos karmester a pulpituson? Interjú Kovács Jánossal.
Utolsó kommentek