Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A virtuális karmester Mexikóba költözik

Ki ne akarná kipróbálni, milyen érzés karmesteri pálcával a kézben egy nagyzenekar élén állni vagy kürtbe fújni, netán üstdobot püfölni, esetleg operát komponálni? Az interaktív bécsi hangmúzeum, a Wiener Haus der Musik látogatói már eddig is megtapasztalhatták mindezt, a jövő év tavaszától pedig a mexikói gyerekek is belekóstolhatnak a zene végtelenül gazdag világába. Vagyis a bécsi múzeum mottója szerint "tágra nyílnak majd a füleik".

0 Tovább

10 tipp, hogyan legyünk világhírű karmesterek

Esa-Pekka Salonen annak idején azért kezdett dirigálni, mert néhány ifjú zeneszerzőtársával együtt forradalmasítani akarta a finn zenei életet, de nem akadt egyetlen karmester sem, aki felvállalta volna a fiatalok műveinek népszerűsítését. Rövid idő alatt mégis látványos karriert épített föl. Hogy csinálta? A BBC News kérésére Salonen pontokba szedte a jó karmester legfontosabb ismérveit.

0 Tovább

Fischer Iván a világ legjobb karmesterei között

A német Klassik Radio előszeretettel állít össze top 10-es listákat a klasszikus zene egykori és jelenlegi legendás alakjaiból, amelyek aztán parázs vitákat gerjesztenek. Most a világ tíz legjobbnak ítélt karmesterét gyűjtötték össze, ami a mi szívünket azért dobogtatja meg, mert köztük van Fischer Iván. Ugyanakkor olyan nagy ikonok hiányoznak a sorból, mint Furtwängler, Toscanini, Tullio Serafin vagy éppen Carlo Maria Giulini, akik nélkül a legtöbb zenerajongó számára elképzelhetetlen egy ilyen összeállítás. Íme a lista, a sorrend nem rangsor.

1 Tovább

Minden idők legjobb Wagner-felvételei

A Wagner-évforduló remek alkalom arra, hogy a legkülönfélébb apropóból emlegessük a nagy német összművészt. Még alig kezdődött el a jubileumi év, máris számtalan cikk jelent meg róla: attól kezdve, hogy mi a jelentősége, hogyan működik a hatásmechanizmusa, miben áll a Wagner-éneklés specifikuma, egészen odáig, hogy milyen volt a zeneszerző anyagi helyzete vagy szerelmi élete.

4 Tovább

A nők dirigálnak

1978-ban Sylvia Caduff ugrott be a megbetegedett Karajan helyett egy koncerten. A sajtó így kommentálta a hírt: az első nő a Berlini Szimfonikusok élén. Az igazság ellenben az volt, hogy Lise Maria Mayer és Antonia Brico már 1929-ben vezényelték a zenekart, majd 1930-ban és 1935-ben Marta Linz is állt a Berlini Szimfonikusok pulpitusán. A helyzet azonban máig nem változott: minden karmesternőkről szóló cikk kivételeket mutat be, akik erősítik a szabályt, és ezzel maga a média szentesíti, ha nem is a szabályt, de a sztereotípiákat.

2 Tovább

Az év karmestere

A komolyzenei világ meghatározó szaklapja, a német Opernwelt minden évadban felkér 50 zenekritikust, szavazzanak az év operaházára, énekesére, előadására, karmesterére. 2012-ben a Wagner-előadásairól ismert Christian Thielemann érdemelte ki az Év karmestere címet Richard Strauss Az árnyék nélküli asszony rendkívüli interpretációjáért. Hallgassunk bele és megértjük, miért.

0 Tovább

Az operát lezüllesztették

A Magyar Állami Operaház első karmestere szerint az opera nem luxus, sokkal inkább létszükséglet, és bár pacifistának tartja magát, mégis sokszor kénytelen ordítozni. Képes-e egy zenekar karmester nélkül játszani? Hogyan szúrta magát homlokon Solti György? Mit tegyen a tériszonyos karmester a pulpituson? Interjú Kovács Jánossal.

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek