Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lady Sarashina visszafogott érzékisége

Ha kortárs opera, akkor Eötvös Péter. A mester nagyon beletalált valamibe, zenéje ugyanis képes megszólítani a közönséget. A világban mindenképpen. Nálunk még nem taposnak egymás sarkára a jegyekért, de az a tapasztalatom, hogy minden egyes újabb Eötvös-előadáson kevesebb a foghíj a széksorokban.

0 Tovább

Eötvös Péter CD-jét is díjazták

Eötvös Péter / Fotó: Marco Borggreve

Koncertfelvételek kategóriában nyerte el az ICMA díját az a CD-felvétel, amelyen Bartók II. hegedűversenyét, Eötvös Seven című művét és Ligeti Hegedűversenyét szólaltja meg a Frankfurti Rádió Szimfonikus Zenekara és Patricia Kopatchinskaja hegedűművész Eötvös Péter vezényletével.

0 Tovább

Vigyázat, kobold a színpadon!

Eötvös Péter és Patricia Kopatchinskaja

Egy kobold a színpadon, mezítláb. Érzi a föld energiáit, és most már mi is. Irtózik a szép hangoktól, a reszelősek és a csikorgók a barátai. A barátokat Eötvös Péter szerezte neki. Pontosabban nem neki, hanem a japán Midori Gotónak. Először ő csalogatta elő hegedűjéből ezeket a nem mindennapi hangokat 2013-ban, a Los Angeles-i ősbemutatón. De most csak Patricia Kopatchinskaja számít.

0 Tovább

Ki a mi ősanyánk?

A bécsi ősbemutató után nálunk is színpadra állítják Eötvös Péter legújabb operáját. A Paradise reloaded (Lilith) eljátszik a gondolattal, mi lenne, ha nem Évát, hanem Ádám első feleségét, a démoni Lilithet tekintenénk az ősanyánknak. Operás opera, aminek megértéséhez és átéléséhez nem kell intellektuálisan megfeszülnünk, de az nem baj, ha az alapprobléma elkezd motoszkálni a fejünkben. A zeneszerzővel és a magyarországi bemutató karmesterével, Vajda Gergellyel beszélgettünk.

0 Tovább

Az ördög tragédiája

Eötvös Péter hangszeres művei, illetve Paradise Reloaded (Lilith) című új operájának ősbemutatója áll a negyedszázada, 1988-ban alapított bécsi kortárs művészeti fesztivál, a Wien Modern programjának középpontjában.

0 Tovább

Nagy generáció születik

A 2013-as zeneszerzőverseny sajtótájékoztatója

Az Új Zenei Fórum harmadik alkalommal rendezte meg hazai és határon túli, negyven év alatti fiatalok számára a zeneszerzőversenyt. A Budapest Music Center és a Művészetek Palotája közös projektjének célja, hogy a kortárs zene valóban a mi nyelvünkké váljon, hogy a zenén keresztül a jelen világról megfogalmazott gondolatok itthon is értő fülekre találjanak.

0 Tovább

Gramophone-díjat kapott Kocsis Zoltán és Kelemen Barnabás közös Bartók-lemeze

Minap kihirdették az angol Gramophone klasszikus zenei magazin 2013-as díjazottjait. Az elmúlt 12 hónapban megjelent, több mint 800 klasszikus zenei felvétel közül hatvanhatot válogattak ki, amelyekből aztán a nemzetközileg is elismert zsűri választotta ki a győzteseket.

0 Tovább

Elindult az idei Bartók Szeminárium

A hetvenes években Budapesten elindított Bartók Szeminárium 1984-ben Szombathelyre költözött, és ezzel egyidejűleg fesztivállá nőtte ki magát. A nemzetközi színvonalú rendezvénysorozat egyben szakmai műhelymunka is, a koncertek mellett mesterkurzusok, előadások, konferenciák váltják egymást. A Bartók Szeminárium idei fénypontja Eötvös Péter Cello Concerto Grossójának magyarországi bemutatója ma este Perényi Miklós szólójával, Vajda Gergely vezényletével.

0 Tovább

Félek a magyar operától

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A közelmúltban megnyílt Budapest Music Centernek óriási szerepe van abban, hogy legjelentősebb kortárs zeneszerzőnk, Eötvös Péter egyre több időt tölt idehaza, kortárs zenei alapítványa ugyanis az új zenei központ falai között talált otthonra. A műhely teljes gőzzel beindult, karmesterek, zeneszerzők, operaénekesek, fiatal művészek adják egymásnak a kilincset.

Eötvös Péter Angyalok Amerikában workshopján mi is ott lábatlankodtunk, és sikerült Eötvössel pár szót váltanunk. Szerinte Magyarországon tátongó lyukak vannak a repertoárban, nyugaton nincs kijátszva egymás ellen a kortárs és a klasszikus, itthon pedig nem szabadna megállni Wagnernél, ha a zene nyelvén szeretnénk tudni.

0 Tovább

Eötvösre összpontosít Amerika

Eötvös Péter Angyalok Amerikában című operája mellett egy világpremier, a zeneszerző DoReMi című második hegedűversenye is elhangzott péntek este Los Angelesben, adta közre az MTI. Ugyanitt Focus on Eötvös címmel rendeznek önálló programot a zeneszerző munkásságáról szombattól január 20-ig, a Los Angeles-i Filharmonikusok Walt Disney Koncerttermében.

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek