Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ütőkkel az idegengyűlölet ellen

A salzburgi születésű, 30 éves Martin Grubingert az ütősök mágusának is szokták nevezni. A világ egyik legjobb marimbásaként tartják számon, de szinte minden ütős hangszeren virtuózan játszik, legyen az vibrafon, xilofon vagy a dob különböző fajtái.

1 Tovább

A kultúra ellepi Budapestet

A megújult Budapesti Tavaszi Fesztivál 2014. március 21. és április 6. között komplex városfesztivállá alakul. Jön Zubin Mehta, Patricia Kopatchinskaja, Maxim Vengerov, a Hilliard Ensemble, Simon Keenlyside, Erwin Schrott, Andreas Scholl, Jean-Christophe Spinosi, Véronique Gens, de itt lesz a komolyzene Monthy Pythonja, a MozART Group is, csak hogy a legnagyobb hívóneveket említsük.

0 Tovább

Budapest az értékek és érzelmek városa

Megújul a nagy múltra visszatekintő Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF), amely jövőre immár 34. alkalommal, 2014. március 21 - április 6. között új struktúrában és új finanszírozási háttérrel, több intézmény együttműködésével valósul meg.

0 Tovább

Mennyit ér egy világsztár hegedűs a metróban?

Washington DC, hideg januári reggel, 7 óra 51 perc. Egy férfi áll a metrómegálló bejáratánál, kezében hegedű, lábainál nyitott hegedűtok. A forgóajtó megállás nélkül pörög, özönlenek a munkába igyekvő emberek. A férfi majd' háromnegyed órán keresztül Bachot játszik, ennyi idő alatt nagyjából ezer ember fordul meg itt a reggeli csúcsforgalomban. Az utcazenész mérlege 43 perc múlva: 32 dollár 17 cent, öt-hat ember, aki megtorpan egy-egy percre, hogy a játékát hallgassa, és egyetlen az ezerből, aki felismerte.

Két nappal korábban ugyanez a férfi a Bostoni Színházban játszott teltház előtt 3,5 millió dollárt érő hegedűjén. A nézők átlagosan 100 dollárt fizettek az élményért. A hegedűst, mint arra néhányan már biztos rájöttek, Joshua Bellnek hívják, a kísérletre pedig 2008-ban került sor a Washington Post szervezésében. A hegedűsztár mellesleg ma este lép fel a Müpában.

1 Tovább

Nem vagyok olyan rakoncátlan, mint Pippi

Űrhajós szeretett volna lenni, esetleg állatorvos vagy festőművész. Az operaszínpad számára William Christie fedezte fel. Patricia Petibon, a világhírű francia koloratúrszoprán a Tavaszi Fesztivál vendégeként a minap fergeteges koncertet adott a Müpában. A fellépés előestéjén többek között arról beszélgettünk vele, hogy bár sok barokk zenét énekel, kortársban gondolkodik; hogy tudatos-e a Harisnyás Pippire emlékeztető imidzse; lletve hogy az opera közönsége egyre öregszik, és ez nincs jól így.

0 Tovább

Lehullik róla minden címke

Első blikkre eklektikusnak és koncepciótlannak tűnt a program: nem értettem, mit keres egymás mellett Mendelssohn h-moll vonósszimfóniája, Britten szopránra írt Színvázlatai, Verdi e-moll vonósnégyese és a végén a keserédes desszert, Purcell Dido és Aeneasából Dido búcsúja. Aztán besétált Patricia Petibon és minden megvilágosodott.

0 Tovább

Hol vannak már a barockerek?

Giovanni Antonini

Nem volt túl meggyőző az Il Giardino Armonico együttes péntek esti produkciója a Müpában. Az előadás a kettősség jegyében telt: ihletett, invenciózus pillanatok váltakoztak egyenetlen, sápadt félmegoldásokkal.

1 Tovább

Nagy nevek a Budapesti Tavaszi Fesztiválon

Nagyon úgy tűnik, el leszünk kényeztetve az idei Budapesti Tavaszi Fesztiválon. Az amúgy is illusztris sztárvendégek sora most újabbakkal bővült.

0 Tovább
12
»

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek