Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar Figaro-előadása került az első helyre azon a listán, amelyet az idei év tíz legjobb New York-i komolyzenei eseményéről állított össze a New York magazin.
Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar Figaro-előadása került az első helyre azon a listán, amelyet az idei év tíz legjobb New York-i komolyzenei eseményéről állított össze a New York magazin.
Várjon Dénes
Maria João Pires váratlanul beteget jelentett, borult a program, de Fischer Iván a beugró Várjon Dénessel és bonuszként Anna Lucia Richterrel bőségesen kárpótolta a portugál pianistára rákészült közönséget a Müpában.
Dvořák Requiemje után vasárnap este a mester zenekari műveivel folytatódott a koncertsorozat az Európai Hidak Fesztiválján a Müpában. Az idén harminc éves BFZ, élén Fischer Ivánnal a cseh szerző érzelmi kalandparkján biztosító kötél nélkül vezette végig hallgatóságát.
Osmo Vänskä (Fotó:Ann Marsden)
Bár azóta már két koncerten is megfordultam, még mindig a BFZ vasárnapi hangversenyélménye dolgozik bennem. Kalevi Aho Mineája, Bartók Béla I. zongoraversenye, illetve Prokofjev Rómeó és Júlia balettzenéjének keresztmetszete szólalt meg Osmo Vänskä finn vendégkarmester keze alatt.
Ha nevet kellene adnom annak, amit a BFZ élén Fischer Iván három egymást követő estén Anneke Boeke, Lesták Bedő Eszter, Eredics Salamon, majd Radu Lupu közreműködésével létrehozott, a 3D-s mozi analógiájára, a programot alkotó zeneszerzők után 3B-s élménynek nevezném el. Johann Sebastian Bach IV. (G-dúr) brandenburgi versenye (BWV 1049), Ludwig van Beethoven I. (C-dúr) zongoraversenye (Op. 15) és Johannes Brahms IV. (e-moll) szimfóniája (Op. 98) hangzott el kivételesen ihletett előadásban.
Radu Lupu több évtizede nem ad interjút. Azt sem engedi, hogy fotó készüljön róla a színpadon. Nem beszél a közönségéhez. Bejön, játszik, aztán távozik, nagyjából nyolcvanszor egy évben. Azon kevesek közé tartozik, akik úgy tudnak interpretálni egy darabot, mintha ők maguk írták volna, mi több: mintha ott alkotnák meg a színpadon.
A Budapesti Fesztiválzenekar Fischer Iván vezényletével és rendezésében nemzetközi sztárokkal mutatja be Mozart Figaro házasságát a Művészetek Palotájában. A szerda esti bemutatót még két előadás követi február 15-én és 17-én. Elöljáróban csak annyit, hogy szív nem marad szárazon.
Fotók: Hajdú D. András [origo]
Csajkovszkij, Dvořák, Beethoven, Schubert, Mozart után a hatodik zenei maratont február 3-án, vasárnap Bartók Bélának szenteli a projekt atyja és kivitelezője, Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar. Az eseménynek, ahogy eddig is, a Művészetek Palotája ad otthont. Tizenegy koncerten jobbnál jobb előadók, köztük gyerekek, gondosan válogatott darabokon keresztül igyekeznek közelebb vinni a hallgatóságot Bartók könnyűnek semmiképpen, ám izgalmasnak annál inkább nevezhető nyelvéhez.
Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar december 9. és 11. között, három egymást követő estén szólaltatja meg Bartók Béla Kékszakállúját a Művészetek Palotájában. A címszerepet Perencz Béla, Juditot a mannheimi Nemzeti Színház kivételesen szép hangú mezzoszopránja, Szántó Andrea énekli. A művésznővel egy budapesti szálloda halljában beszélgettünk.
A Budapest Music Center (BMC) Ligeti-cd-je, a Budapesti Fesztiválzenekar legújabb Mahler-felvétele és Schiff András egy Bach-lemeze is jelölést kapott a 2013-as Grammy-díjra a klasszikus zenei kategóriákban.
Utolsó kommentek