Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Inkább a hazámat árulom el, mint a szerelmemet

A világsztár dél-afrikai tenorista, Johan Botha ugrik be Radames szerepébe a Budapesti Tavaszi Fesztivál Aida előadásain, miután Fabio Sartori betegség miatt kénytelen volt lemondani fellépéseit. Mohácsi Jánossal, a darab rendezőjével beszélgettünk. Videó.

0 Tovább

Don Carlos lelépett, de az előadást megtartották

Gondok támadtak a címszereplőt alakító Roberto Alagna hangjával Verdi Don Carlos című operájának előadásán csütörtök este Bécsben. Alagna viszonylag jól kezdett, majd egyre bizonytalanabbá vált a hangja, végül jóval az előadás vége előtt, a második Eboli-ária után bedobta a törölközőt.

0 Tovább

Sztrájk az Operaházban

Sztrájkfelhívást tett közzé szombat estére, Verdi Falstaffjának bemutatójára az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezete (ODFSZ). (Az Operaház azóta közleményt adott ki arról, hogy a bemutatót megtartja.)

0 Tovább

Verdi üzletembernek sem volt rossz

A 200 éve született Giuseppe Verdi, a világ talán leggyakrabban játszott operáinak alkotója üzletembernek sem volt rossz. Erről tanúskodik az az anyag - eredeti levelek, kéziratok és első kiadású kották - amelyet Berlinben állítanak ki.

0 Tovább

Netrebko a csúcsra juttat

"Hibátlan hang és vokalitás, amely valamivel inkább elmegy ugyan a verismo irányába, mint Verdinél ideális, de az ábrázolás érzékenysége, pontossága és intenzitása megvesztegető." Ezeket a sorokat Fodor Géza írta Anna Netrebko 2005-ös Traviatájáról. Vajon igaz-e mindez a napokban megjelenő Verdi-albumára? Hallgasson bele!

0 Tovább

Vágyunk a tragédiára

Fotók: Mudra László [origo]

Luxustermékké válhat-e a kultúra? Operaházba való-e az opera? Apu, azok miért énekelnek, miközben fojtogatják egymást? Április 28-án ritkán hallott Verdi-operával ünnepelhetjük a szerző születésének kétszáz éves jubileumát. Az Attila a Sanghaji Nagyszínház és a Művészetek Palotája közös produkciója. A bemutató előtt ellátogattunk a főpróbára, illetve Pier Giorgio Morandi karmesterrel és Káel Csaba rendezővel beszélgettünk.

0 Tovább

Lehullik róla minden címke

Első blikkre eklektikusnak és koncepciótlannak tűnt a program: nem értettem, mit keres egymás mellett Mendelssohn h-moll vonósszimfóniája, Britten szopránra írt Színvázlatai, Verdi e-moll vonósnégyese és a végén a keserédes desszert, Purcell Dido és Aeneasából Dido búcsúja. Aztán besétált Patricia Petibon és minden megvilágosodott.

0 Tovább

A szerelem széles skálán mozog

Az opera a szerelem műfaja. Általában arról szól, hogy a tenor szerelmes a szopránba, jó esetben viszontszeretik, ám mindig közéjük áll valaki, rendszerint a bariton, és minden szép álmot szertetép. A szerelmespár erre rendszerint duettben tör ki, hogy hangot adjon érzelmei aktuális állapotának. A sommás meghatározás a múlt század tenoristájától, Leo Slezaktól ered. Valentin-napra Figaro az operairodalom legszebb szerelmes duettjeiből szemezgetett.

0 Tovább

Rigoletto Las Vegasban

Wagner és Verdi, az operairodalom két óriása jól megtréfálta az utókort. Mindketten ugyanabban az évben, 1813-ban születtek. Így aztán, ha az egyiket ünnepeljük, a másikról sem feledkezhetünk meg. Születésük 200. évfordulóján egymást érik a két komponistával kapcsolatos projektek. A Metropolitan Opera HD minőségű élőközvetítés-sorozatának új produkciója most Verdi egyik legnépszerűbb operájával, a Rigolettóval tiszteleg az olasz maestro előtt, amelyet a hazai közönség a Müpa Fesztivál Színházában élvezhet február 16-án.

0 Tovább

Verdi gondolt a kiöregedett operaénekesekre

Dustin Hoffmann 75 évesen debütál rendezőként. A héten mutatják be a magyar mozik első filmjét, a Kvartettet, amelynek témája - talán nem véletlenül - az öregség, annak is egy speciális formája: egykori sztárok, ünnepelt operaénekesek küzdelme a feleslegessé válás érzésével. A sztorit Ronald Harwood, Az öltöztető és A zongorista Oscar-díjas szerzője szolgáltatja. Ő írta Szabó István Csodálatos Júliájának forgatókönyvét is.

0 Tovább
«
12

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek