Popénekesnek készült, később nadrágszerepekkel, majd kortárs operával folytatta. Ma ő a világ legrangosabb színpadainak legkeresettebb mezzoszopránja. Joyce DiDonato november 9-én, szombaton lép fel a Művészetek Palotájában. A közel egy évszázadot átfogó, Királynők – drámák című programja a barokk operatörténet legizgalmasabb nőalakjait vonultatja fel Monteverditől Händelig. Az amerikai énekesnőt a dinamizmusáról ismert Il Complesso Barocco kíséri, Alan Curtis vezetésével.

A második gyerek a családban, van még hat testvére, ír-amerikai identitása egy kansasi faluhoz köti. Mikrofonnal a kezében képzelte el magát musicalszerepekben, de aztán egyszer csak arra ébredt, hogy ő a Santa Fe Opera különleges tehetségeket gondozó projektjének fő attrakciója.

Bár manapság a barokk opera királynőket rejtő dobozába igyekeznek beszuszakolni, Joyce DiDonato nem hagyja magát felcímkézni. Már annak idején is egy kortárs opera, Tod Machover Feltámadás című művének főszerepében hívta fel magára a figyelmet.

Repertoárjának gerincét főleg Händel, Mozart, Rossini nőalakjai alkotják. Az ő előadásában az operák királynői reális figurák, akik az érzelmek legmélyebb és legszélsőségesebb regisztereit képesek megszólaltatni, miközben egész hihetően tudnak hisztizni, szenvedni, féltékenykedni, bosszút állni, és szeretni.

"Vannak énekesek, akiknek biztos a technikájuk, de korlátolt a kifejezőerejük. Vannak énekesek, akik képesek szenvedélyeket kifejezni, de közben leamortizálják a hallgató fülét. És van Joyce DiDonato, aki következetesen megtalálja az arany középutat. Hihetetlen arányérzékkel és intelligenciával közvetít mély érzelmeket, miközben minden hangjának íze van" - írta róla egyik méltatója a New Yorkerben. Hú, nagyon várom a szombat estét!

Addig is egy kis ízelítő: