Nemcsak 2014 tíz legfigyelemreméltóbb, de a világ tíz legviccesebb komolyzenei eseménye közé is beválasztották a Budapesti Fesztiválzenekar egy-egy előadását.
Nemcsak 2014 tíz legfigyelemreméltóbb, de a világ tíz legviccesebb komolyzenei eseménye közé is beválasztották a Budapesti Fesztiválzenekar egy-egy előadását.
Medveczky Ádám karmester
Klasszikus zene kategóriában Medveczky Ádám karmesternek, dzsessz kategóriában Babos Gyula gitárművész-zeneszerzőnek ítélték idén a Gramofon-díjat. A két fődíjat és az év legjobb lemezeinek járó további öt díjat pénteken este adják át a budapesti Duna Palotában, ahol a Duna Szimfonikus Zenekar is koncertet ad Medveczky Ádám vezényletével.
Thomas Adés és Ian Bostridge / Fotók: Tuba Zoltán
Polgár László annak idején azt mondta Schubert Téli utazásáról, hogy "a legpesszimistább ciklus, amit a zeneirodalomban valaha megírtak. Nehézsége a mélység feltárása. Nagy ambitusokat, azaz széles hangterjedelmet jár be, nagy érzelmi skálán mozog, és mivel nem igazán optimista kicsengésű, nagyon nehéz előadni."
Azt nem mondom, hogy Ian Bostridge rácáfolt minderre tegnapelőtti koncertjén a Zeneakadémián, de hallhatóan nem okozott neki gondot a mélység feltárása.
Azt mondja előttem egy kritikus a másiknak: "Engem baromira bosszant ez az idétlenkedés". Mire a másik: "Nekem belefér".
Nekem meg pláne. Pont az idétlenkedés, a show teszi élővé a többnyire rég elfeledett barokk szerzők egy kaptafára készült operaáriáit. Simone Kermes és Vivica Genaux, a két barokkspecialista operaénekes számára az egykori dívák, Francesca Cuzzoni és Faustina Bordoni Blikkbe illő, botrányos színpadi marakodása adta az ötletet.
Lapozgatom a Zeneakadémia 2015-ös bérleteket kínáló műsorfüzetét. Teljesen érthető, hogy az intézmény elsősorban nemzetközi és hazai sztárokkal igyekszik kedvet csinálni a következő évhez.
Formabontó, kreatív koncepció alapján forgat image klipet december 8-án a Zeneakadémia stábja. A korábbi kisfilmeket is rendező Géczy Dávid irányításával professzionális, a trükk-effektek terén is otthonosan mozgó csapat valósít meg.
Sir Simon Rattle
fotó: Posztós János / Művészetek Palotája
Van abban valami emblematikus, ahogy az első pár taktus után elszáll Sir Simon Rattle karmesteri pálcája. Bár nem szántszándékkal teszi, mint Prospero Shakespeare Viharában, de suhint, törik, aminek törnie kell, és ugyanúgy üres csonk marad a kezében. Pár ütemet pálca nélkül vezényel, aztán egy ügyes, a ritmus rajzába belekomponált mozdulattal előránt egy újabb pálcát a legközelebbi vonós kottatartójából. Mindig van másik.
Merőben új típusú hangversenyzongorát fejlesztett ki Bogányi Gergely Kossuth-díjas zongoraművész. A minden eddiginél gazdagabb hangzású, egyedülálló formatervezésű csodazongorát januárban ismerheti meg a nagyközönség.
Zsadon Flóra (Potifárné) és Horváth M. Gergő (József)
fotók: Posztós János / Művészetek Palotája
A 2-es villamos Millenniumi megállójában egy kockaszemüveges zenekritikus azt üvölti a mobiljába, hogy Juronics Tamás koreográfiájától föláll a szőr a hátán. Szerinte a koreográfus meghamisította a sztorit, túl modernre vette a figurát, ráadásul a József-legendának semmi köze semmiféle megváltáshoz. Kocsis meg csak önmagát adta, de nem Strausst.
Roma kisfiú (forrás: http://elsistema-hu.blogspot.hu)
A világhírű venezuelai zeneoktatási rendszer, az El Sistema egyik legkiválóbb zenekara, a Caracasi Ifjúsági Zenekar először látogat Budapestre. A november 11-ei koncertet megelőző délután El Sistema elméletben és gyakorlatban címmel tartanak interaktív előadást a zenekar képviselői, melyen a rendszer atyja, José Antonio Abreu is részt vesz. Az El Sistema jelentőségéről Kupper Andrást, a rendszer magyarországi adaptációjával kísérletező Symphonia Alapítvány képviselőjét kérdeztük.
Utolsó kommentek