Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem a zenekart, hanem a figyelmünket vezényelte

Várjon Dénes

Maria João Pires váratlanul beteget jelentett, borult a program, de Fischer Iván a beugró Várjon Dénessel és bonuszként Anna Lucia Richterrel bőségesen kárpótolta a portugál pianistára rákészült közönséget a Müpában.

0 Tovább

Tiszaeszlár aktuális lett

Kovács Jonatán Scharf Móric szerepében / fotók: Gordon Eszter

Nagy várakozással ültem be Fischer Iván szerzői estjére a Millenáris Teátrumban. El nem tudtam képzelni, vajon a világ egyik legjobb karmestere milyen zenét komponál olyan pálmafák árnyékában, mint Ligeti, Kurtág, Eötvös. A várakozást fokozta, hogy Fischer erre az estére időzítette a tiszaeszlári perről szóló operája, A Vörös Tehén ősbemutatóját.

0 Tovább

Dvořákot receptre

Dvořák Requiemje után vasárnap este a mester zenekari műveivel folytatódott a koncertsorozat az Európai Hidak Fesztiválján a Müpában. Az idén harminc éves BFZ, élén Fischer Ivánnal a cseh szerző érzelmi kalandparkján biztosító kötél nélkül vezette végig hallgatóságát.

0 Tovább

Pogány Requiem

A Budapesti Fesztiválzenekar és a MÜPA európai országokat bemutató fesztiválján elsőként a csehek kerültek rivaldafénybe. Fischer Iván Dvořák Requiemjét (Op.89) dirigálta az elmúlt két estén. A pénteki koncert margójára: tökéletes előadás, tökéletlen élmény.

0 Tovább

Fischer Iván a világ legjobb karmesterei között

A német Klassik Radio előszeretettel állít össze top 10-es listákat a klasszikus zene egykori és jelenlegi legendás alakjaiból, amelyek aztán parázs vitákat gerjesztenek. Most a világ tíz legjobbnak ítélt karmesterét gyűjtötték össze, ami a mi szívünket azért dobogtatja meg, mert köztük van Fischer Iván. Ugyanakkor olyan nagy ikonok hiányoznak a sorból, mint Furtwängler, Toscanini, Tullio Serafin vagy éppen Carlo Maria Giulini, akik nélkül a legtöbb zenerajongó számára elképzelhetetlen egy ilyen összeállítás. Íme a lista, a sorrend nem rangsor.

1 Tovább

Fischer Iván Figarója a New York-i operaszezon fénypontja

Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar idén augusztusban visszatért New Yorkba és a zenekar jubileumi, harmincadik évadát a Le Nozze di Figaro előadással nyitotta meg. A koncertszínházi produkciót, amely organikus egységet teremt a zene és színház között, az igényes helyi közönség hangosan ünnepelte; az előadás elvarázsolta az egyébként szigorú kritikusokat is.

0 Tovább

Fischer Ivánt a brit Királyi Zeneakadémia tiszteletbeli tagjává választották

Fotó: Hajdú D. András (Origo)

Fischer Iván világhírű magyar karmestert, a Budapesti Fesztiválzenekar zeneigazgatóját a brit Királyi Zeneakadémia (Royal Academy of Music) tiszteletbeli tagjává választották. A mindössze 300 fős elit klub tagja volt korábban Mendelssohn, Liszt és Sztravinszkij, jelenleg pedig többek között Nikolaus Harnoncourt, Sir Elton John, Claudio Abbado, Placido Domingo és Sir Paul McCartney is.

1 Tovább

Hőst csinált belőlünk Fischer Iván

Ha nevet kellene adnom annak, amit a BFZ élén Fischer Iván három egymást követő estén Anneke Boeke, Lesták Bedő Eszter, Eredics Salamon, majd Radu Lupu közreműködésével létrehozott, a 3D-s mozi analógiájára, a programot alkotó zeneszerzők után 3B-s élménynek nevezném el. Johann Sebastian Bach IV. (G-dúr) brandenburgi versenye (BWV 1049), Ludwig van Beethoven I. (C-dúr) zongoraversenye (Op. 15) és Johannes Brahms IV. (e-moll) szimfóniája (Op. 98) hangzott el kivételesen ihletett előadásban.

0 Tovább

Így látják Bachot a mai gimnazisták

Kakaókoncertek, gyermekoperák, Midnight Music. Fischer Ivánnak és idén 30 éves csapatának, a Budapesti Fesztiválzenekarnak szinte minden évben eszébe jut valami ütős projekt, ami aztán látványosan megmozgatja a fiatalokat. Ilyen volt a most második alkalommal meghirdetett Lásd, amit hallasz filmpályázat. Ott voltunk a díjkiosztón.

0 Tovább

Vagy köhögnek, vagy játszom

Radu Lupu több évtizede nem ad interjút. Azt sem engedi, hogy fotó készüljön róla a színpadon. Nem beszél a közönségéhez. Bejön, játszik, aztán távozik, nagyjából nyolcvanszor egy évben. Azon kevesek közé tartozik, akik úgy tudnak interpretálni egy darabot, mintha ők maguk írták volna, mi több: mintha ott alkotnák meg a színpadon.

1 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek