Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Gruberova a kínpadon

Edita Gruberova egy korábbi előadásban

Nagy várakozás előzte meg Edita Gruberova entrée-ját Donizetti Boleyn Anna című operájában. A koloratúrszopránok királynője tegnap este lépett fel a Müpában. Nem bírtuk végighallgatni egy ekkora hang halálát.

1 Tovább

Nagy generáció születik

A 2013-as zeneszerzőverseny sajtótájékoztatója

Az Új Zenei Fórum harmadik alkalommal rendezte meg hazai és határon túli, negyven év alatti fiatalok számára a zeneszerzőversenyt. A Budapest Music Center és a Művészetek Palotája közös projektjének célja, hogy a kortárs zene valóban a mi nyelvünkké váljon, hogy a zenén keresztül a jelen világról megfogalmazott gondolatok itthon is értő fülekre találjanak.

0 Tovább

Ki ölte meg Mozartot?

Mozartot megmérgezték vagy reumás láz végzett vele? Ki szúrta le a francia barokk sztárját? Miért fagyasztotta halálra Purcellt a felesége? A zenetörténet tíz különös halálesete.

0 Tovább

Rost Andrea betegen is sokkol

Fotók: Margitszigeti Szabadtéri Színpad

Arra számítottam, hogy a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon populáris giccsparádét rittyentenek Puccini Pillangójából, amely természeténél fogva amúgy is pengeélen táncol a szentimentális könnyzacskópukkasztás és a lélekemelő katarzis között. Rost Andrea és Andrea Caré, illetve az Operaház zenekara Héja Domonkossal a karmesteri pulpituson azonban már az első tíz percben porig rombolt minden előítéletet.

1 Tovább

A sznobizmus ehhez már kevés

Fotók: Pályi Zsófia (Origo)

Szólista és kamaramuzsikus, egy rakás nemzetközi verseny első helyezettje, Liszt Ferenc-díjas hegedűsművész, nem mellesleg pedig a Kaposfest kamarazenei fesztivál művészeti vezetője, melyet negyedik alkalommal hoz tető alá. Kokas Katalin arra vállalkozott, hogy az elkövetkező 20 évben az elmúlt 350 év legszebb kamaradarabjait műsorra tűzze. Hogyan működhet egy ilyen fesztivál Magyarországon?

0 Tovább

Igenis nagyobb lesz a torta

Fotók: Hajdú D. András (Origo)

Batta András zenetörténészt, a Zeneakadémia rektorát, a felújítási projekt menedzserét a minap komolyzenei kormánybiztossá nevezték ki. Miért vált hirtelen fontossá a kormány számára a komolyzenei élet? Kell-e félnie a többi zenei intézménynek a központosítástól?

0 Tovább

Nem mindegy, milyen zenét hallgatnak a koraszülöttek

Több kutatás is kimutatta már, hogy a komolyzene-hallgatás nemcsak az ember lelki, de a fizikai állapotát is pozitívan befolyásolja. Csökkenti a fájdalomérzetet, jótékony hatással van a vérkeringésre és a vérnyomásra, megkönnyíti a szülést az anya számára és a születést a baba számára. A legújabb izraeli kísérletek arra is rámutatnak, hogy egyáltalán nem mindegy, milyen zenét hallgatnak a koraszülöttek - derült ki a klassikradio.de tudósításából.

0 Tovább

Fényévekre landolunk a jó ízléstől

Jeffrey Thompson és Szutrély Katalin

Fotók: Operaház

Jó évjárat volt az 1733-as, már ami az operatermést illeti. Händel az Orlandóval, Pergolesi a La serva padronával, Rameau a Hippolyte et Aricie-val jelentkezik. Slágerdarabok, melyek - a historikusoknak hála - máig a barokk repertoár megbízható darabjainak bizonyulnak. Utóbbi tegnap este debütált az Operaházban Vashegyi György vezényletével, Káel Csaba rendezésében.

0 Tovább

A hangszeres vámszabályok ellen tiltakoznak

Nem olyan egyszerű hangszerrel járni a világot. Ahhoz, hogy egy művész átléphesse a határt a munkaeszközével, a bürokrácia és a paragrafusok dzsungelén kell átverekednie magát. Nyílt levélben tiltakoznak a zenészek a hangszereket érintő vámszabályok ellen.

1 Tovább

A puszta létükért küzdenek a zenekarok

A görög válság drámai helyzetében kevesebb figyelem jutott arra, hogy a legutóbbi megszorítás nemcsak a tévé- és rádió újságíróit és technikai munkatársait érinti, hanem az ERT három zenekarát is: az 1938-ban alapított Nemzeti Szimfonikus Zenekart, az 1954 óta működő Kortárs Zene Zenekarát, és az 1977-ben létrejött ERT Kórust. Sírva játszottak utolsó koncertjükön a zenészek.

2 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek