Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mengelének játszott

Anita Lasker-Wallfisch az auschwitzi női zenekar egyik utolsó túlélője. Szülei - apja tekintélyes ügyvéd és "lelkes német" Breslauban, anyja hegedűművész - egészen 1942-ig bíztak abban, hogy a náci őrületnek hamarosan vége lesz. Csak ekkor, vagyis túl későn gondoltak a menekülésre. Legidősebb lányukat, Mariannét még sikerült Angliába küldeniük, ám őket magukat deportálták, és valószínűleg azonnal meggyilkolták.

0 Tovább

Nézők nélkül búcsúzik a Scala Abbadótól

Daniel Barenboim és a milánói Scala sajátos koncerttel tiszteleg a napokban elhunyt Claudio Abbado emléke előtt: január 27-én, hétfőn a Scala zenekara üres nézőtér előtt játssza Beethoven Eroicájának gyászindulóját. Az ajtókat nyitva hagyják, hogy a zene az egész épületet átjárhassa, hangszórókon keresztül az épület környékén is hallhatják mindazok, akik Abbado tiszteletére ebben az időpontban összegyűlnek.

0 Tovább

Operát írtak a két cowboy szerelméből

A napokban mutatják be a madridi Teatro Realban a Túl a barátságon operaverzióját. A librettót a az 1997-ben született novella szerzője, Annie Proulx írta, zenéjét Charles Wuorinen komponálta. A novellábóll 2005-ben Ang Lee forgatott sikeres filmet Heath Ledgerttel és Jake Gyllenhaalttal a főszerepben, több elismerést is bezsebelt, köztük a Golden Globe-ot, a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál Arany Oroszlán (Golden Lion) díját, na és három Oscart.

3 Tovább

Ki a mi ősanyánk?

A bécsi ősbemutató után nálunk is színpadra állítják Eötvös Péter legújabb operáját. A Paradise reloaded (Lilith) eljátszik a gondolattal, mi lenne, ha nem Évát, hanem Ádám első feleségét, a démoni Lilithet tekintenénk az ősanyánknak. Operás opera, aminek megértéséhez és átéléséhez nem kell intellektuálisan megfeszülnünk, de az nem baj, ha az alapprobléma elkezd motoszkálni a fejünkben. A zeneszerzővel és a magyarországi bemutató karmesterével, Vajda Gergellyel beszélgettünk.

0 Tovább

Akkor a legmozartibb, amikor Beethovent vezényel

Keller András vezényel, Jevgenyij Koroljov a zongoránál (fotó: Fejér Gábor /Zeneakadémia)

Jevgenyij Koroljov szikáran zongorázott, Keller András keze alatt a Concerto Budapest harsányan szólt. Maradt bennünk hiányérzet. Kritika.

0 Tovább

Meghalt Claudio Abbado

Ma reggel 8.30-kor Bolognában meghalt Claudio Abbado. A klasszikus nagy karmesterek utolsó mohikánja 80 éves volt.

1 Tovább

Mi lenne a művészettel rémes szülők nélkül?

A filmtörténet egyik legőrültebb és legszomorúbb muzsikusportréja a Bloody Daughter című dokumentumfilm, amelyben Stéphanie, Martha Argerich lánya, zavarba ejtő intimitással mutatja meg a zseniális zongorista hétköznapjait, gyerekeihez, volt férjeihez, művészetéhez való viszonyát. Illetve azt, hogyan tette pokollá a családja életét. A zenetörténet tele van hasonló sztorikkal, és az sem ritkaság, hogy a művészi tehetség és átlagon felüli teljesítmény nehéz gyerekkor következménye.

0 Tovább

Akinek Putyin a barátja

Valerij Gergijev és Putyin

Valerij Gergijev, orosz sztárkarmester és az általa felfedezett, azóta világhírűvé vált Anna Netrebko közös fellépésre készülnek Szocsiban, a téli olimpiai játékok záróünnepségén. Az eseményre február 23-án kerül sor, amelyen Netrebko egy ezertagú gyerekkórussal énekel együtt, Gergijev vezényletével. A műsorban operaáriák nem, csak hazafias dalok szerepelnek.

0 Tovább

Csoportos nemi erőszak ihlette az operát

Egy csoportos nemi erőszak áldozatává vált pakisztáni nő történetét beszéli el az az új opera, amelyet a friss kortárs operáknak és zenés színházi daraboknak szentelt Prototype kamarafesztiválon mutattak be New Yorkban.

0 Tovább

Nem a zongora a szenvedélyem

Jevgenyij Koroljov zongoraművész szereti megfigyelni, hogy változik a fény. Bach zenéjét szerinte nem lehet elrontani, Mozarté viszony sérülékeny. Ízig-vérig orosz lélek, azaz szélsőséges és szabad egyszerre. A pálcikaemberke ismét eljön, hogy elbűvöljön bennünket zongorajátékával, és két különböző koncerten is fellép a Zeneakadémián. Telefoninterjú.

2 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek