Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Díjakkal mentenék meg az operát

A műfaj megmentése érdekében hozta létre a brit Opera Magazin és Harry Hyman operarajongó üzletember az International Opera Awardst, vagyis az operavilág Oscarjának szánt díjakat. Az alapítók szándéka szerint az ezentúl minden évben megrendezendő díjkiosztó segít felhívni a figyelmet az opera szépségére, fontosságára és nehéz helyzetére.

0 Tovább

Fiatal operaénekesek égetik magukat

Tegnap mutatták be a Magyar Állami Operaház első reklámfilmjét, amely akár az utolsó is lehetne. Itt kellene megállni. Kit akar megszólítani és mi az üzenete?

5 Tovább

Félek a magyar operától

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A közelmúltban megnyílt Budapest Music Centernek óriási szerepe van abban, hogy legjelentősebb kortárs zeneszerzőnk, Eötvös Péter egyre több időt tölt idehaza, kortárs zenei alapítványa ugyanis az új zenei központ falai között talált otthonra. A műhely teljes gőzzel beindult, karmesterek, zeneszerzők, operaénekesek, fiatal művészek adják egymásnak a kilincset.

Eötvös Péter Angyalok Amerikában workshopján mi is ott lábatlankodtunk, és sikerült Eötvössel pár szót váltanunk. Szerinte Magyarországon tátongó lyukak vannak a repertoárban, nyugaton nincs kijátszva egymás ellen a kortárs és a klasszikus, itthon pedig nem szabadna megállni Wagnernél, ha a zene nyelvén szeretnénk tudni.

0 Tovább

Turandot a mikróban

Fotó: Herman Péter

Az Operaház mostanság egyre sűrűbben porolja le Kovalik Balázs 1997-es Turandot-rendezését, a 2009-es, majd a 2012-es rehabilitáció után ismét felmelegítette a jégszívű hercegnő sztoriját. Biztos oka van rá. Színházként még mindig meglepően jól működik, a zenei előadásmódot azonban kicsipkézte az idő vasfoga. Vasárnap meghallgattam.

1 Tovább

Egész hétfőn élőben közvetíti próbáit a londoni operaház

Január 7-én, hétfőn a londoni Royal Opera House előadásainak kulisszatitkaiba tekinthetünk bele. Próbákat, mesterkurzusokat és hasonló ínyencségeket ígér a Guardian. Ráadásul ingyen.

0 Tovább

A szíve Verdié, a hangja Wagneré

A '40-es évektől napjainkig nem igen volt olyan évtized az operajátszás történetében, amikor az ügyeletes sztárok között ne akadt volna legalább egy svéd hangfenomén. Minden operarajongó kapásból sorolja: Birgit Nilson, Nicolai Gedda, Gösta Winbergh, Jussi Björling, Håkan Hagegård, Malena Ernman, Anne Sofie von Otter, Lisa Larsson, Hillevi Martinpelto, Miah Persson, Malin Hartelius, és végül Nina Stemme, akit a rangos német szaklap, az Opernwelt immár másodszor választotta az év operaénekesének.

0 Tovább

Kleopátra bal melle

Egyetlen Händel-operából sem készült soha annyi felvétel, mint a Julius Caesarból. 1950 és 2007 között 26 alkalommal rögzítették. Az utóbbi években a lemezkiadók szinte kizárólag DVD-ben gondolkodnak. A rendezők pedig sportot űznek abból, hogyan lehetne a recitativók és áriák unalmas monotóniájába minél több életet lehelni. A barokk korban sem volt elég, hogy a muzsika elvarázsolja a fület, a szemnek is cirkusz kellett. A legfrissebb előadást Laurent Pelly rendezte a Párizsi Opera színpadán. Biztosra ment, a meztelenség és egy kis szex mindig nyerő. Pláne ha az egyik legnagyobb sztárszoprán mellét mutogathatja.

2 Tovább

Az operát lezüllesztették

A Magyar Állami Operaház első karmestere szerint az opera nem luxus, sokkal inkább létszükséglet, és bár pacifistának tartja magát, mégis sokszor kénytelen ordítozni. Képes-e egy zenekar karmester nélkül játszani? Hogyan szúrta magát homlokon Solti György? Mit tegyen a tériszonyos karmester a pulpituson? Interjú Kovács Jánossal.

0 Tovább

Egy bosszúária két arca

Volt egy hosszú időszak, amikor orrba-szájba barokk zenét hallgattam. Sőt barokk operát. Nagy kedvencem volt Handel Giulio Cesare című míves darabja, amely a műfaj valamennyi jellegzetes vonását a legmagasabb színvonalon vonultatja fel.

René Jacobs 1991-es felvételét még ma is előveszem, és meghallgatok belőle egy-egy felvonást, olykor csak egy áriát, és elégedetten konstatálom, hogy bár az óta számos fantasztikus interpretációja született, azt a tüzet, ami ebből árad, egyik sem tudta kioltani.

2 Tovább

A kontratenor nem nőimitátor

Már csak egy hét, és október 2-án megjelenik Leonardo Vinci (1690-1730) Artaserse című operájának legfrissebb felvétele. A barokk opera rajongóinak legnagyobb örömére két híres kontratenorral a főbb szerepekben.

Philippe Jaroussky és Max Emanuel Cencic nevével ma valószínűleg bármit el lehetne adni. Tavaly év végén megjelent duett lemezük nagy sikernek bizonyult, ezt lovagolja most meg az "álompáros" egy egész estés operában.

4 Tovább
1234
»

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek