Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az ördög tragédiája

Eötvös Péter hangszeres művei, illetve Paradise Reloaded (Lilith) című új operájának ősbemutatója áll a negyedszázada, 1988-ban alapított bécsi kortárs művészeti fesztivál, a Wien Modern programjának középpontjában.

0 Tovább

Ki vagyunk éhezve a sikerre

Fotók: Pályi Zsófia, Origo (még több képért kattintson a fotóra)

Kedd este ünnepélyes keretek között és prominens nemzetközi személyiségek részvételével nyílik meg az újjászületett Zeneakadémia. Az eredeti szépségében helyreállított szecessziós épület nem csak arculatváltáson esett át. Professzionális koncertszervező csapat dolgozik azon, hogy az intézményt bekapcsolja a nemzetközi zenei vérkeringésbe. A megnyitóra érkezett vendégek közül a londoni Royal Albert Hall vezérét, Christopher Cottont is sikerült megszólaltatnunk.

0 Tovább

Így néz ki az új Zeneakadémia belülről

"Ha valakit meg akarunk győzni arról, hogy Magyarország zenei nagyhatalom, azt hívjuk meg a Zeneakadémiára" - mondta Balog Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának minisztere, aki Batta András rektorral együtt ma körbevezette a sajtó munkatársait a kívül-belül felújított nagy múltú épületben. 

Az október 22-én, Liszt Ferenc születésnapján megnyíló Zeneakadémiát több mint 13 milliárd forintból, Európai Uniós és állami támogatásból rekonstruálták. Nem csak a szecessziós zenepalota született újjá, hanem a felsőoktatási intézmény szerepköre is tágult, a Zeneakadémia koncertközponttá avanzsált. Nézze meg videónkat!

0 Tovább

Az újgazdagok operára költötték a pénzüket

Százharminc éve, 1883. október 22-én nyílt meg New York legnagyobb operaháza, a Metropolitan Opera. A nyitóelőadáson Gounod Faust című operáját játszották. Csak annyit változott a világ, hogy régen az újgazdagok még operára költötték a pénzüket.

0 Tovább

Nem a zenekart, hanem a figyelmünket vezényelte

Várjon Dénes

Maria João Pires váratlanul beteget jelentett, borult a program, de Fischer Iván a beugró Várjon Dénessel és bonuszként Anna Lucia Richterrel bőségesen kárpótolta a portugál pianistára rákészült közönséget a Müpában.

0 Tovább

A keze fiatal maradt

Az újra megnyíló Zeneakadémia Liszt Ferenc téri főbejárata előtt október 22-én délután avatják fel Párkányi Raab Péter szobrászművész Solti György karmesternek emléket állító, csaknem három méter magas térkompozícióját.

0 Tovább

Tiszaeszlár aktuális lett

Kovács Jonatán Scharf Móric szerepében / fotók: Gordon Eszter

Nagy várakozással ültem be Fischer Iván szerzői estjére a Millenáris Teátrumban. El nem tudtam képzelni, vajon a világ egyik legjobb karmestere milyen zenét komponál olyan pálmafák árnyékában, mint Ligeti, Kurtág, Eötvös. A várakozást fokozta, hogy Fischer erre az estére időzítette a tiszaeszlári perről szóló operája, A Vörös Tehén ősbemutatóját.

0 Tovább

A lábán ragadt a vödör

Rúni Brattaberg / fotók: Művészetek Palotája

Ha egy vígoperán nem lehet nevetni, akkor zavar támad. Richard Strauss A hallgatag asszonyának csütörtöki bemutatóján az első összehangolt kacarászás a II. felvonás végén jelentkezik. Az is a zenének és a nyugalmazott admirálist alakító Rúni Brattabergnek, és nem Anger Ferenc ingerszegény rendezésének köszönhető.

0 Tovább

Így szól a zongorgona

Koncert keretében mutatják be Liszt Ferenc felújított öszvérhangszerét, egy harmónium és pianínó kombinációját szombat este a Régi Zeneakadémia Liszt Ferenc kamaratermében.

0 Tovább

Kocsis szóra bírja A hallgatag asszonyt

Október 10-én és 12-én mutatja be Kocsis Zoltán a Müpában Richard Strauss A hallgatag asszony című fergeteges vígoperáját. Ne csodálkozzunk azon, ha egy hihetetlenül bonyolult részleten elsősorban röhögünk. A hallgatag asszony humora ugyanis közelebb van a Monty Pythonéhoz, mit gondolnánk.

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek