Eötvös Péter hangszeres művei, illetve Paradise Reloaded (Lilith) című új operájának ősbemutatója áll a negyedszázada, 1988-ban alapított bécsi kortárs művészeti fesztivál, a Wien Modern programjának középpontjában.
Eötvös Péter hangszeres művei, illetve Paradise Reloaded (Lilith) című új operájának ősbemutatója áll a negyedszázada, 1988-ban alapított bécsi kortárs művészeti fesztivál, a Wien Modern programjának középpontjában.
Fotók: Pályi Zsófia, Origo (még több képért kattintson a fotóra)
Kedd este ünnepélyes keretek között és prominens nemzetközi személyiségek részvételével nyílik meg az újjászületett Zeneakadémia. Az eredeti szépségében helyreállított szecessziós épület nem csak arculatváltáson esett át. Professzionális koncertszervező csapat dolgozik azon, hogy az intézményt bekapcsolja a nemzetközi zenei vérkeringésbe. A megnyitóra érkezett vendégek közül a londoni Royal Albert Hall vezérét, Christopher Cottont is sikerült megszólaltatnunk.
"Ha valakit meg akarunk győzni arról, hogy Magyarország zenei nagyhatalom, azt hívjuk meg a Zeneakadémiára" - mondta Balog Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának minisztere, aki Batta András rektorral együtt ma körbevezette a sajtó munkatársait a kívül-belül felújított nagy múltú épületben.
Az október 22-én, Liszt Ferenc születésnapján megnyíló Zeneakadémiát több mint 13 milliárd forintból, Európai Uniós és állami támogatásból rekonstruálták. Nem csak a szecessziós zenepalota született újjá, hanem a felsőoktatási intézmény szerepköre is tágult, a Zeneakadémia koncertközponttá avanzsált. Nézze meg videónkat!
Százharminc éve, 1883. október 22-én nyílt meg New York legnagyobb operaháza, a Metropolitan Opera. A nyitóelőadáson Gounod Faust című operáját játszották. Csak annyit változott a világ, hogy régen az újgazdagok még operára költötték a pénzüket.
Várjon Dénes
Maria João Pires váratlanul beteget jelentett, borult a program, de Fischer Iván a beugró Várjon Dénessel és bonuszként Anna Lucia Richterrel bőségesen kárpótolta a portugál pianistára rákészült közönséget a Müpában.
Az újra megnyíló Zeneakadémia Liszt Ferenc téri főbejárata előtt október 22-én délután avatják fel Párkányi Raab Péter szobrászművész Solti György karmesternek emléket állító, csaknem három méter magas térkompozícióját.
Kovács Jonatán Scharf Móric szerepében / fotók: Gordon Eszter
Nagy várakozással ültem be Fischer Iván szerzői estjére a Millenáris Teátrumban. El nem tudtam képzelni, vajon a világ egyik legjobb karmestere milyen zenét komponál olyan pálmafák árnyékában, mint Ligeti, Kurtág, Eötvös. A várakozást fokozta, hogy Fischer erre az estére időzítette a tiszaeszlári perről szóló operája, A Vörös Tehén ősbemutatóját.
Rúni Brattaberg / fotók: Művészetek Palotája
Ha egy vígoperán nem lehet nevetni, akkor zavar támad. Richard Strauss A hallgatag asszonyának csütörtöki bemutatóján az első összehangolt kacarászás a II. felvonás végén jelentkezik. Az is a zenének és a nyugalmazott admirálist alakító Rúni Brattabergnek, és nem Anger Ferenc ingerszegény rendezésének köszönhető.
Koncert keretében mutatják be Liszt Ferenc felújított öszvérhangszerét, egy harmónium és pianínó kombinációját szombat este a Régi Zeneakadémia Liszt Ferenc kamaratermében.
Október 10-én és 12-én mutatja be Kocsis Zoltán a Müpában Richard Strauss A hallgatag asszony című fergeteges vígoperáját. Ne csodálkozzunk azon, ha egy hihetetlenül bonyolult részleten elsősorban röhögünk. A hallgatag asszony humora ugyanis közelebb van a Monty Pythonéhoz, mit gondolnánk.
Utolsó kommentek