Help Sales ÁSZF

A lábán ragadt a vödör

Rúni Brattaberg / fotók: Művészetek Palotája

Ha egy vígoperán nem lehet nevetni, akkor zavar támad. Richard Strauss A hallgatag asszonyának csütörtöki bemutatóján az első összehangolt kacarászás a II. felvonás végén jelentkezik. Az is a zenének és a nyugalmazott admirálist alakító Rúni Brattabergnek, és nem Anger Ferenc ingerszegény rendezésének köszönhető.

0 Tovább

Az éjszaka élőlénnyé vált a Müpában

Fotók: Művészetek Palotája

A kemény maggal szinte alig rendelkező, 1992 óta gyakorlatilag alkalmi társulásokra verbuválódott Britten Sinfonia kamarazenekar szombat este holdkóros utazásra vitte a Müpa maroknyi közönségét. Ám Britten zenéje, a nemzetközileg elismert fájintos tenor, Mark Padmore, vagy a multifunkcionális hegedűs, Pekka Kuusisto, nem is beszélve Stephen Bell kürtművészről, úgy tűnik, itthon nem érdekel sokmindenkit. Akik nem voltak ott, most megtudhatják, miről maradtak le.

1 Tovább

Keller András megtörte a gonosz varázslatot

Brahms D-dúr hegedűversenyét (Op.77) és Sztravinszkij A tűzmadár című művét hallottuk péntek este a Művészetek Palotájában. A hegedűverseny szólistájának a híres orosz violinistát, Vadim Repint hívta meg Keller András, aki a Concerto Budapest élén mindkét darabot vibráló gondolatisággal és 1000 wattos izzással interpretálta.

2 Tovább

Ilyen mély a nyúl ürege

Vajda Gergely karmester / fotók: Művészetek Palotája

A csütörtök estének egyetlen szomorú tanulsága van csupán: a magyar közönség még nem nőtt fel a kortárs zenéhez. Bécsben, Berlinben, Párizsban vagy Rómában telt ház előtt hajolhattak volna meg szerzők és előadók, a Müpában azonban alig százan csápoltunk a megújulás ígéretét hordozó kompozíciók hallatán. Pedig ezt mindenkinek hallania kellett volna!

0 Tovább

Túl sok a szöveg

Eddig valamennyi Jordi Savall-koncertről euforikus állapotban mentem haza. A katalán művész és csapata tegnap este a Müpában azonban csalódást okozott. Unalmas volt.

0 Tovább

Miszlikre klopfolja a dallamot

A színpadon jóval fiatalabbnak látszik a koránál. Kicsit félszeg, kicsit tétova, mint akinek idegen földrész minden, ami nem zongora. Olyan éhesen veti magát a billentyűkre, mint akinek elvonási tünetei vannak, mintha nem gyakorolna legalább tíz órát naponta, két éves kora óta. Tegnap este Jevgenyij Kiszin töltötte meg sűrűn a Müpa széksorait.

2 Tovább

Dvořákot receptre

Dvořák Requiemje után vasárnap este a mester zenekari műveivel folytatódott a koncertsorozat az Európai Hidak Fesztiválján a Müpában. Az idén harminc éves BFZ, élén Fischer Ivánnal a cseh szerző érzelmi kalandparkján biztosító kötél nélkül vezette végig hallgatóságát.

0 Tovább

Pogány Requiem

A Budapesti Fesztiválzenekar és a MÜPA európai országokat bemutató fesztiválján elsőként a csehek kerültek rivaldafénybe. Fischer Iván Dvořák Requiemjét (Op.89) dirigálta az elmúlt két estén. A pénteki koncert margójára: tökéletes előadás, tökéletlen élmény.

0 Tovább

Gruberova a kínpadon

Edita Gruberova egy korábbi előadásban

Nagy várakozás előzte meg Edita Gruberova entrée-ját Donizetti Boleyn Anna című operájában. A koloratúrszopránok királynője tegnap este lépett fel a Müpában. Nem bírtuk végighallgatni egy ekkora hang halálát.

1 Tovább

Mit keres Barber Adagiója egy Ligeti-lemezen?

A közelmúltban jelent meg az ECM Records kiadásában a Keller Kvartett legújabb lemeze. A korongon Ligeti György I. és II. vonósnégyese között nagyon oda nem illő darab, Samuel Barber szomorú slágere, az Adagio from String Quartet (op.11) ver hidat. Vagy inkább árkot ás?

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek